Service på reisemålet

Vår guideservice

Hvor og når du treffer guidene våre avhenger av hvilken type reise du har kjøpt. Det varierer mellom ulike reisemål og hotell. Se under respektive hotell på vår nettside. Guidene våre er mest tilstede på våre konsepthotell TUI Family Life og Blue Star. Teamet inkluderer både nordiske og internasjonale serviceverter.

Enkelt å kontakte oss

Før avreise via appen eller e-post:

Det enkleste er å kontakte oss via appen vår Min ferie som du laster ned kostnadsfritt fra din app-butikk. I tillegg til via appen kan du også kontakte guidene direkte via ”Spør guidene” på Min reise på vår nettside, samt via e-post. Du kan stille spørsmål til guidene fra og med to uker før avreise. Vi lover svar innen 24 timer.

På reisemålet via appen, SMS eller e-post:
Når du lander får du en SMS fra oss og kan deretter nå oss via SMS, appen eller e-post mellom kl. 8–20 hver dag. På reisemålet får du også nummeret til vår servicetelefon som er åpen døgnet rundt. Hvis du kontakter oss via SMS eller e-post lover vi svar innen en time (alle dager mellom kl. 8–20), og på spørsmål via appen får du svar innen 30 minutter.

Ved ankomst
I de fleste tilfeller blir du møtt av TUIs personale ved ankomst, noen ganger engelsktalende. Flyr du med rutefly møtes du som regel ikke av TUIs personale ved ankomst. Hvis du har bestilt minibuss eller taxi gjennom oss blir du møtt av sjåføren på flyplassen. Hvis du har bestilt busstransport blir guiden ikke med i bussen.

OBS! Merk at du per i dag ikke kan logge deg inn i appen dersom du har bestilt en uspesifisert reise, cruise, gruppereise, kombinasjonsreise eller en rundreise med TEMA.

Nyhet! Trykt informasjon blir digital

Vi sparer miljøet ved å ikke lenger trykke reisemålsbrosyrer og hotellpermer. Tips om utflukter, restauranter, shopping, lokal matkultur og opplevelser på egen hånd finner du både i appen vår og under Min reise på nettsiden. All annen informasjon, blant annet tider for velkomstmøte og transport ved hjemreisen, får du fortløpende i ferien via SMS og meldinger i appen.


Velkomstmøte

Det arrangeres velkomstmøte på noen reisemål og hotell kort tid etter ankomst. Hva som gjelder på ditt reisemål får du vite via SMS og meldinger i appen. På TUI Family Life-hotellene er møtet en felles spasertur på området for at du skal finne alle fasilitetene og møte guidene våre.

Utflukter
Du finner informasjon om utfluktene våre under respektive reisemål og hotell her på vår nettside. Hvis du vil bestille og betale utflukter før avreise kan du gjøre dette under Min reise. Husk å skriv ut og ta med utfluktsbilletten. En utflukt kan bli innstilt ved for få påmeldte. Hvis du har bestilt og betalt på forhånd vil du få pengene tilbake. Vi tar forbehold om at utfluktsprogrammets innhold og priser kan endres i løpet av sesongen.

Reislederens og våre representanters ansvar__

Ansvaret er begrenset. Blir du bestjålet eller kommer ut for en ulykke, vil vi presisere at TUI ikke har ansvar for å dekke økonomisk tap, organisere redningsaksjoner eller stå for behandling av fysiske skader.

Slike situasjoner skal håndteres av forsikringsselskapene og deres alarmsentraler og i henhold til den forsikringen du har kjøpt. Forsikringsselskapene og deres alarmsentraler skal yte øyeblikkelig økonomisk hjelp, skaffe til veie sykehusbehandling og stå for organisering av hjemtransport.

TUIs reiseledere og samarbeidspartnere har i denne sammenhengen kun en rolle som formidler. Det er derfor meget viktig at du har en fullgod forsikring. TUIs reiseledere er generelt godt forberedt for de fleste situasjoner de skal hanskes med i et fremmed land. De er gjort kjent med grunnleggende førstehjelp, men de har ingen forutsetninger for å være ansvarlige i dramatiske situasjoner som ran eller ulykke hvor profesjonell håndtering er påkrevd.

Hverken reiselederne eller våre lokale samarbeidspartnere kan overprøve politiets, helsevesenets eller lokale myndigheters beslutninger. Det er ditt forsikringsselskap som skal skaffe til veie de nødvendige ressurser for å sikre en så forsvarlig håndtering av situasjonen som det overhodet er mulig i vedkommende land.