Mat på flyet

Feriens første måltid

Så klart det er en god følelse når reisen begynner og flyet er vel oppe i luften. Timene før er ofte stressende – men nå begynner endelig ferien! Og hva er vel bedre da enn å bli servert et velkomponert 3-retters måltid og noe godt å drikke?

Feriens første måltid får tiden om bord til å føles kortere, og gjør samtidig at du kommer frem mett og fornøyd. Du får selvfølgelig også servert et like velsmakende måltid når du reiser hjem. Prisen gjelder for både ut- og hjemreisen.

Dette får du fra 229,- t/r

Slik kan et flymåltid se ut, selv om noen detaljer varierer avhengig av hvilket flyselskap du reiser med, se nedenfor.

  • Liten kald forrett
  • Hovedrett
  • Dessert
  • Smør, kjeks og smøreost
  • Varmt brød
  • Kaffe eller te til maten

I tillegg:

  • Mulighet til å bestille spesialmåltider som f.eks. vegetarisk, gluten- og laktosefritt (noen forskjeller mellom flyselskapene, se nedenfor)
  • Mulighet til å oppgradere til festmåltid eller champagnefrokost hos flere av selskapene
  • Barn 2–11 år serveres en egen barnemeny før de voksne

Slik bestiller du

Det enkleste er å bestille feriens første måltid samtidig som du bestiller reisen. Du kan også bestille mat på flyet i etterkant, da logger du bare inn på Min reise og klikker videre til tillegg. Er det mindre enn 1 uke (men minst 2 dager) igjen til avreise, kan du også bestille på telefon 67115050.

  • Aegean Airlines - A3

    Standard måltid

    Du kan bestille måltider om bord.

    Du bestiller måltidene hos TUI:

    • Samtidig som du bestiller reisen
    • Under Min reise (frem til 15 dager før avreise)
    • Via support på telefon 08100 (frem til 2 arbeidsdager før avreise)

    Bestill måltid på Min reise her »

    Spesialmat

    Aegean Airlines oppfyller de vanligste ønskemålene når det gjelder spesialmat eller dietter

    Spesialmåltidenes innhold og komposisjon varierer avhengig av sesong og kjøkkenets råvarer, det samme gjelder hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonen). Det gjør at det er vanskelig å spesifisere eksakt hva dagens måltid inneholder. Derimot garanterer vi at måltidene alltid følger gitte retningslinjer.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI samtidig som du bestiller reisen eller senest 2 dager før aktuell avgang. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Vegan
    • Uten svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker kan du bestille spesialmat om bord ifølge alternativene over.

    Hvis du har nøtteallergi anbefaler vi deg å informere kabinpersonalet om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksomme på at det finnes en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Hvis du har behov for allergimedisin må du selv ta med dette på reisen. Aegean Airlines har ikke allergimedisiner om bord og kabinpersonalet kan ikke administrere disse legemidlene.

    Vi understreker at Aegean Airlines, til tross for at de opplyser medpassasjerer, aldri kan garantere en nøttefri flyvning for deg som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Air Baltic - BT

    Standard måltid

    Når du flyr med Air Baltic kan du bestille måltider om bord.

    Du bestiller måltidene hos TUI:

    • samtidig som du bestiller reisen
    • under Min reise(frem til 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (frem til 2 arbeidsdager før avreise)

    Spesialmat

    Air Baltic oppfyller de vanligste ønskemålene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning varierer avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonen). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold den aktuelle dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger innholdsrestriksjonen.

    Du bestiller og betaler spesialmaten hos TUI i forbindelse med bestilling av reisen eller senest 2 dager før aktuell avgang. Du kan velge mellom følgende alternativ.

    • Vegetar
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Vegan

    Allergi

    Når du flyr Air Baltic har du som allergiker mulighet til å bestille spesialmat om bord i følge alternativene ovenfor.

    Hvis du har nøtteallergi råder vi deg til å informere Air Baltics kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet om bord vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksomme på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin Hvis du har behov for allergimedisin må du selv ta med dette på reisen. Air Baltic har ingen allergimedisiner om bord og kabinpersonalet kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at Air Baltic, til tross for at medpassasjerer informeres, aldri kan garantere en nøttefri flyvning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Air Europa - AEA

    Standard måltid

    Når du flyr med Air Europa, har du mulighet til å bestille måltid til flyreisen din.

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller reisen
    • Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)

    Spesialmat
    Air Europa tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Måltid u/svinekjøtt

    Allergi
    Som allergiker har du, når du flyr med Air Europa, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Hvis du har nøtteallergi, råder vi deg til å informere Air Europas kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet om bord vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksom på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin
    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. Air Europa har ikke allergimedisiner om bord, og deres kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at Air Europa, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flygning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Balkan Holidays Air - BGH

    Standard måltid

    Når du flyr med Balkan Holiday Air har du mulighet til å bestille et måltid til flyturen din.

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller reisen
    • under Min reise (fram til 7 dager før avreise)
    • via kundeservice på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)

    Spesialmat

    BH Air kan oppfylle vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes ombord (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med BH Air, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Dersom du er allergisk mot nøtter, anbefaler vi deg å informere BH Airs kabinpersonale om dette ved ombordstigningen. Kabinpersonalet vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksomme på at det finnes en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. BH Airs har ikke allergimedisiner om bord, og kabinpersonalet kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at BH Air, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for de som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Blue Air - 0B

    Når du flyr med Air Europa kan du bestille mat på flyet.

    Du bestiller maten:

    • samtidig som du bestiller reisen
    • under Min reise (inntil 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (frem til 2 arbeidsdager før avreise)

    Spesialmat Blue Air imøtekommer de vanligste ønskemålene når det gjelder spesialmat. Spesialmatens innhold og sammensetning varierer avhengig av sesong, kjøkkenets råvarer og hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonen). Dette gjør det vanskelig å spesifisere eksakt innhold for dagens måltid. Vi garanterer derimot at måltidene følger innholdsrestriksjonene.

    Spesialmaten bestilles og betales samtidig som du bestiller reisen, eller senest 2 dager før aktuell avgang. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar
    • Vegan
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetiker
    • Svinefri


    Informasjon om allergi
    Som allergiker har du, når du flyr Blue Air, mulighet til å bestille spesialmat om bord ifølge alternativene ovenfor.

    Hvis du har nøtteallergi anbefaler vi deg å informere Blue Airs kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksomme på at det er en allergiker om bord.

  • Evelop - EVE

    Standard måltid

    Når du flyr med Evelop, har du mulighet til å forhåndsbestille måltidet til flyreisenen.

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller reisen
    • Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)

    Spesialmat

    Evelop kan oppfylle de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes ombord (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Måltid u/svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med Evelop, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Hvis du har nøtteallergi, råder vi deg til å informere Evelop kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet om bord vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksom på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. Evelop har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    __Det er viktig å understreke at Orbest, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flygning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    __

  • Freebird - FHY

    Standard måltid

    Når du flyr med Freebird, kan du forhåndsbestille mat til flyturen.

    Slik bestiller du maten:

    • samtidig som du bestiller reisen
    • på Min reise (innen 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 0771-84 01 00 (frem til 2 virkedager før avreise)

    Spesialmat

    Freebird tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning varierer, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmat bestiller og betaler du hos TUI samtidig som du bestiller reisen, eller senest to dager før avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Måltid u/svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyr med Freebird, bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Hvis du er allergisk mot nøtter, anbefaler vi deg å informere Freebirds kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet vil da gjøre de øvrige passasjerene oppmerksomme på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Hvis du trenger allergimedisin, må du selv ta med deg denne. Freebird har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere slike legemidler.

    Det er viktig å understreke at Freebird, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyvning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Jet Time - JTG

    Standard måltid

    For Jet Time er et sunt og godt måltid av høy kvalitet avgjørende for den totale flyopplevelsen. Jet Time samarbeider med flere kjente og anerkjente produsenter av økologisk mat. Barn mellom 2 -11 serveres en egen meny (frokosten er imidlertid den samme).

    Måltidet bestiller du hos TUI:

    • Samtidig med at du bestiller reisen
    • På Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • Via kundesenteret på tlf 08100 (senest 2 dager før avreise)

    Spesialmat

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning varierer, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med bestilling av reisen eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetarisk
    • Vegan
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med Jet Time, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over. Lider du av alvorlig allergi (som alvorlig nøtteallergi) eller av flere ulike allergier, anbefaler vi at du tar med deg egen mat om bord.

    Dersom du som allergiker tar med egen mat til å spises om bord, ber vi deg meddele Jet Times kundeservice slik at de kan informere vår besetning.

    Kontaktinformasjon:

    Når Jet Time har passasjerer som lider av luftbåren nøtteallergi, meddeler de det aktuelle kabinpersonalet. Personalet informerer øvrige passasjerer og ber dem vise hensyn og ikke åpne eventuelt medbrakte nøtteprodukter under flyvningen.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du selv ta med dette på reisen. Jet Time har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at Jet Time, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyvning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Vart opp med champagne

    Gi noen en overraskelse som vil bli husket i lange tider. Vår oppvartning om bord i flyet er en perfekt måte å feire en person du synes er verdt spesiell oppmerksomhet.

    Oppvartning bestilles her »


    Champagne og konfekt

    Kabinpersonalet serverer en helflaske (75 cl) ekte sjampanje og en eske konfekt. Til sjampanjen følger det med to glass man får beholde.

    Pris: ca 320 NOK (pris kan være endret, se bestillingsside for den aktuelle prisen)


    Musserende og konfekt

    Du kan bestille et litt billigere alternativ som består av musserende vin og konfekt. I denne pakken er ikke glassene inkludert.

    Pris: ca 220 NOK (pris kan være endret, se bestillingsside for den aktuelle prisen)

  • Norwegian - DY/D8

    Standard måltid

    Norwegians målsetting er at maten skal være vellaget og smaksrik. Barn 2-11 serveres en spesiell barnemeny.

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller reisen
    • Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)
    • Unntak! Foregår reisen med rutefly er det ikke mulig å forhåndsbestille mat. Da kjøpes maten ombord.

    Spesialmat

    Norwegian tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet).

    Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetarisk
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med Norwegian, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over. Lider du av alvorlig allergi (som alvorlig nøtteallergi) eller av flere ulike allergier, anbefaler vi at du tar med deg egen mat om bord.

    Hvis du har nøtteallergi, råder vi deg til å informere Norwegians kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet om bord vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksom på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. Vi har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at Norwegian, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flygning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Novair - NVR

    Standard måltid

    Et godt måltid er en viktig del av en trivelig reise. Når du flyr med Novair kan du derfor sette en ekstra gullkant på ferien med et godt måltid. Barn 2-11 år serveres en egen meny med barnevennlige retter.

    Du bestiller måltidene hos TUI:

    • Samtidig som du bestiller reisen
    • Under Min reise(frem til 15 dager før avreise)
    • Via support på telefon 08100 (frem til 2 arbeidsdager før avreisen)

    Spesialmat

    Novair tilbyr de vanligste ønskemålene når det gjelder spesiell kost eller diett. Spesialmåltidenes innhold og komposisjon varierer avhengig av sesong og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonen). Dette gjør at det er vanskelig å spesifiserer eksakt hva dagens måltider inneholder. Derimot garanterer vi at måltidene følger bestemte innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles, eller senest 2 dager før aktuell avgang. Du kan velge mellom følgende alternativ:

    • Vegetar
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes

    Allergi

    Som allergiker kan du bestille spesialmat om bord ifølge alternativene ovenfor.

    Hvis du har nøtteallergi anbefaler vi at du informerer Novairs kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet ombord vil gjøre de øvrige passasjerene oppmerksomme på at det finnes en allergiker om bord.

    Det er viktig å understreke at Novair, til tross for informasjon til medpassasjerer, aldri kan garantere en nøttefri flyvning for de som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Oppmerksomhet

    Du kan sette en ekstra gullkant på ferien ved å forhåndsbestille champagne eller musserende vin.

    Oppmerksomhet kan bestilles her

  • SAS Charter - SK

    Standard måltid

    Når du flyr med SAS, har du mulighet til å bestille måltid til flyreisen din.
    Slik bestiller du mat på flyet:

    • samtidig med reisen
    • Under Min reise (senest 15 dager før avreise)
    • Via kundesenteret på tlf 08100 (senest 2 dager før avreise)

    Spesialmat

    SAS tilbyr de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning kan variere, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonen). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Måltid u/svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med SAS, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Hvis du har nøtteallergi, råder vi deg til å informere SAS' kabinpersonale om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet om bord vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksom på at det er en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. SAS har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at SAS, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. SAS har ikke allergimedisiner om bord, og vårt kabinpersonale kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at SAS, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Small Planet - LLX

    Du kan bestille måltider om bord. Disse bestilles hos TUI:

    • Samtidig som du bestiller reisen
    • Under Min reise frem til 15 dager før avreise
    • Via support på telefon 08100 frem til to dager før avreise

    Spesialmat

    Small Planet tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på reisemålet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest to dager før avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetarisk
    • Vegan
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes
    • Uten svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker har du mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Hvis du har nøtteallergi anbefaler vi deg å informere kabinpersonalet om dette ved ombordstigning. Kabinpersonalet vil da informere de øvrige passasjerene om at det er en allergiker om bord.


    Allergimedisin

    Hvis du har behov for allergimedisin må du selv ta med dette på reisen. Small Planet har ikke allergimedisiner om bord og kabinpersonalet kan ikke administrere legemidler.

    Det er viktig å understreke at Small Planet, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Sun Express - XQ

    Standard måltid

    Når du flyr med SunExpress har du mulighet til å bestille et kalt måltid til flyturen din.

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller reisen
    • under Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • via kundseservice på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)

    Spesialmat

    SunExpress tilbyr de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Vegan

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med SunExpress, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Dersom du er allergisk mot nøtter, anbefaler vi deg å informere SunExpress kabinpersonale om dette ved ombordstigningen. Kabinpersonalet vil da gjøre øvrige passasjerer oppmerksomme på at det finnes en allergiker om bord.

    Allergimedisin

    Dersom du har behov for allergimedisin, må du ta med dette på reisen selv. SunExpress har ikke allergimedisiner om bord, og kabinpersonalet kan ikke administrere disse legemidlene.

    Det er viktig å understreke at SunExpress, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

  • Thomas Cook Airlines - DK

    Standard måltid

    Et godt måltid er en viktig del av en hyggelig reise. Når du flyr med Thomas Cook Airlines Scandinavia kan du derfor sette en ekstra spiss på reisen med noe godt på tallerkenen. Barn mellom 2 -11 serveres en egen meny med barnevennlige retter

    Du bestiller måltidet hos TUI:

    • samtidig med reisen
    • Under Min reise (senest 15 dager før avreise)
    • Via kundesenteret på tlf 08100 (senest 2 dager før avreise)

    Spesialmat

    Thomas Cook Airlines Scandinavia tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett. Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter, avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på destinasjonsstedet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før aktuell avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetar (m/melk og egg)
    • Vegetar (u/melk og egg)
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Måltid u/svinekjøtt

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med Thomas Cook Airlines Scandinavia, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over.

    Lider du av alvorlig allergi (som alvorlig nøtteallergi) eller av flere ulike allergier, ber vi deg ringe Thomas Cook Airlines Scandinavias cateringvakt og informere dem på +45 32 47 76 72. .

    Det er viktig å understreke at Thomas Cook Airlines Scandinavia, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flygning for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Festmåltid

    Flyr du med Thomas Cook Airlines Scandinavia, har du mulighet til å sette en ekstra gullkant på flyreisen ved å oppgradere maten din til et ekstra luksuriøst måltid. For å kunne forhåndsbestille denne maten, må du bestille i forveien.

    Bestill festmåltid her

  • TUI Airways - TOM

    Standard måltid

    I TUI Airways legger vi stor vekt på at maten skal være vellagd og smakfull. Barn 2-11 serveres en spesiell barnemeny.

    Du bestiller måltidet hos TUI:
    • samtidig med at du bestiller reisen
    • på Min reise (fram til 15 dager før avreise)
    • via support på telefon 08100 (fram til 2 virkedager før avreisen)

    Slik bestiller du mat på flyet:

    • samtidig med reisen
    • Under Min reise (senest 15 dager før avreise)
    • Via kundesenteret på tlf 08100 (senest 2 dager før avreise)

    Spesialmat

    TUI Airways tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på reisemålet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetarisk - inneholder egg og melkeprodukter
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri - inneholder ikke laktose, melk eller melkeprodukter
    • Uten svinekjøtt
    • Vegan

    Allergi

    Som allergiker har du, når du flyr med TUI Airways, mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over. Lider du av alvorlig allergi eller av flere ulike allergier, anbefaler vi at du tar med deg egen mat om bord.

    Dersom du som allergiker tar med egen mat til å spises om bord, ber vi deg meddele TUI Airways kundeservice (som håndteres av TUIfly) slik at de kan underrette vår besetning.

    Kontaktinformasjon:
    • Telefon: 22 42 34 44 (hverdager 09.00- 18.00, lør 10.00-16.00).
    • E-post: tuifly@tui.se (Ikke glem å oppgi ditt bookingnummer)

    Lider du av luftbåren peanøttallergi, må dette opplyses opp til det aktuelle kabinpersonalet. Personalet informerer øvrige passasjerer, ber dem vise hensyn og ikke åpne eventuelt medbrakte nøtteprodukter under flygingen.

    Det er viktig å understreke at TUIfly, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Festmåltid, champagnefrokost eller oppvartning

    Flyr du med TUI Airways har du mulighet til å sette en ekstra piff på flyreisen for deg selv eller for en annen. Velg mellom et ordentlig festmåltid, en luksuriøs champagnefrokost eller førsteklasses oppvartning med både sjokolade og champagne.

    Festmåltid, champanjefrokost og oppvartning bestilles her

    Obs! Du du må ha bestilt standardmat før du bestiller (oppgraderer) ditt måltid til et festmåltid eller champagnefrokost. Dette kan kun bestilles på utreisen.

  • TUI fly - BLX

    På reiser innenfor Europa og Nord-Afrika er ikke mat inkludert i prisen.
    På alle langflyvninger er en lunsjboks er inkludert, men vi anbefaler å bestille et varmt måltid da flyreisen er lang. Ikke regn med at flyselskapet har med ekstra mat for salg ombord.

    Slik bestiller du mat på flyet:

    • samtidig med reisen
    • UnderMin reise (senest 15 dager før avreise)
    • Via kundesenteret på tlf 08100 (senest 2 dager før avreise)

    Spesialmat

    TUI fly tilgodeser de vanligste ønskene når det gjelder spesiell kost eller diett.

    Spesialmåltidenes innhold og sammensetning skifter avhengig av årstid og kjøkkenets råvarer, samt hvor maten lastes (hjemme eller på reisemålet). Dette gjør det vanskelig å spesifisere måltidets eksakte innhold for dagen. Derimot garanterer vi at måltidene følger gjeldende innholdsrestriksjoner.

    Spesialmaten bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at reisen bestilles eller senest 2 dager før avreise. Du kan velge mellom følgende alternativer:

    • Vegetarisk - inneholder egg og melkeprodukter
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Uten svinekjøtt
    • Vegan

    Da vi ikke har mulighet å tilby barnetilpasset spesialmat, vil barn som har bestillt spesialmat få samme spesialmat som voksne.

    OBS! Laktosefri mat kan ikke garanteres på hjemreisen fra visse destinasjoner. På grunn av at spesialmat ikke er like vanlig i andre deler av verden.

    Allergi

    Som allergiker har du mulighet til å bestille spesialmat om bord i henhold til alternativene over. Lider du av alvorlig allergi eller av flere ulike allergier, anbefaler vi at du tar med deg egen mat om bord.

    Dersom du som allergiker tar med egen mat til å spises om bord, ber vi deg gi beskjed til TUI flys kundeservice slik at de kan opplyse vår besetning.

    Kontaktinformasjon:
    • Telefon: 22 42 34 44 (hverdager 09.00- 18.00, lør 10.00-16.00).
    • E-post: tuifly@tui.se (Ikke glem å oppgi ditt bookingnummer)

    Lider du av luftbåren peanøttallergi, må dette opplyses opp til det aktuelle kabinpersonalet. Personalet informerer øvrige passasjerer, ber dem vise hensyn og ikke åpne eventuelt medbrakte nøtteprodukter under flygingen.

    Det er viktig å understreke at TUI fly, til tross for oppfordring til medpassasjerene, aldri kan garantere en nøttefri flyging for dem som lider av luftbåren nøtteallergi.

    Festmåltid, champagnefrokost eller oppvartning

    Flyr du med TUI fly, har du mulighet til å sette en ekstra gullkant på flyreisen for deg selv eller for en annen. Velg mellom et ordentlig festmåltid, en luksuriøs champagnefrokost eller førsteklasses oppvartning med både sjokolade og champagne.

    Festmåltid, sjampanjefrokost og oppvartning bestilles her

    Obs! Du du må ha bestilt standardmat før du bestiller (oppgraderer) ditt måltid til et festmåltid eller champagnefrokost. Dette kan kun bestilles på utreisen.

    Festmåltid - treretters med vin

    Det utsøkte trerettersmåltidet med vin består av:

    • Forrett
      Vestfold salat med med grillet thai asparges, westphaler skinke, røkt laks, chive og citron crème fraiche, cherrytomat.
    • Varmrett
      Indrefilet av okse med stekte poteter og grønnsaker
      ------- eller -------
      Torsk og poteter med crème fraiche, asparges, grillet tomat, dill sause.
    • Ostetallerken
      Gorgonzola, gruyer og tørket aprikos
    • Dessert
      Sjokolade suffle
    • Annet som inngår i måltidet
      Varmt brød, rød eller hvit vin (18 cl), Kaffe eller te

    Morgenluksus med Champagnefrokost

    Til morgenfly tilbereder vi en Champagnefrokost.
    I denne frokosten inngår:

    • En flaske Champagne (30 cl)
    • Skinke og ost med vestfold salat, cherry tomat, philadelphia ost og agurk
    • Ciabatta
    • Yoghurt
    • Fruktmix
    • Egg med spinath, bacon, tomat og rösti potater
    • Eplekake
    • Juice og kaffe eller te

    Disk opp med Champagne!

    Gi noen en overraskelse som vil bli husket i lang tid. Vår oppvartning om bord i flyet er en perfekt måte å feire en person du synes er verdt spesiell oppmerksomhet.

    En fin start på ferien

    Oppvartningen skjer på utreisen, som oftest kort tid etter avgang og før mat serveres til dem som har bestilt det. Kabinpersonalet overrasker den som skal feires med en helflaske (75 cl) ekte Champagne og en eske konfekt. Til Champagnen følger det med to ordentlige glass som man får beholde.

    Billigere alternativ

    Vil man bestille et litt billigere alternativ, fås dette med musserende vin og konfekt. I denne pakken inngår ikke glassene.