Overnight oats & chiapudding – våre frukostnyheter

Hva er ferie uten den fantastiske frokosten på hotellet? På flere av våre Family Life-hoteller finner du nydelig havregryn og chia-pudding på frokostbufféen. Hvis du ikke kan vente til sommeren, kan du allerede nå prøve TUIs egen oppskrift på chiapudding.

I tillegg til det kokte egget, hotellets frokostfavoritt, kan du nå prøve 2010-tallets største frokost- og snackstrend – havregrynsgrøt og chia-pudding på noen av våre TUI Blue For Families-hotell.

Nylig ble flere buffékokker på TUI Blue Bellevue i Kroatia kurset i hvordan de lager sommerens beste frokost.

Havregrynsgrøt i ny form!

Godt, sunt og med uendelig mange smaksvariasjoner – kanskje det er derfor navnet landet på engelsk navnet overnight oats, for det er så mye mer enn bare kald grøt.

Hvis du ikke har prøvd kjøleskapsgrøt enda, synes du kanskje at kald grøt ikke høres så veldig godt ut. Men kjøleskapsgrøt er en smaksopplevelse som skiller seg fra den klassiske havregrynsgrøten. Kjøleskapsgrøt (overnattsgrøt) godgjør seg over natten og resultatet blir en myk og kremet konsistens som du enkelt kan kombinere med alt fra frukt og bær til peanøttsmør og honning.

Kjøleskapsgrøt er det perfekt grunnlaget for lange fine stranddager

Kjøleskapsgrøt er en fin måte å få i seg den sunne havren på. Kjøleskapsgrøt har mye fiber og protein, slik at du får energi til flere timer ved bassenget eller på stranden. Perfekt også for de som ikke er så glad i frokost – med kjøleskapsgrøt er det enkelt å få i seg en god frokost og unngå høyt blodsukkerfall i ferien.

Chiapudding på TUI Blue For Families
Chiapudding

Chia-pudding – en gammel kjenning på TUIs familiebufféer

Kanskje chiafrø ikke er en like hot trend som chia-pudding, men det betyr ikke at chia-pudding er mindre sunt eller godt for den saks skyld! Frøene inneholder, akkurat som havre, mye fiber, protein og mineraler. Faktisk så er en spiseskje chia-frø per pudding nok til at du skal føle deg mett lenge.

Prøv TUIs egen kjøleskapsgrøt og chia pudding i sommer

Hvis du ønsker å starte ferien med den perfekte hotellfrokosten i sommer finner du alle våre TUI Blue For Families-hotell her.

TUIs chiapudding oppskrift for hele familien

Ingredienser:
• 2 dl soyamelk/mandelmelk eller vanlig melk
• 4 ss chiafrø
• Smak til med honning, sukrin, stevia eller vanlig sukker.

Serveres med:
Fersk frukt eller bær, og vil du ha litt dessertfølelse til frokost – med litt sjokolade eller peanøttsmør.

Slik gjør du:

  • Legg frøene i valgfri væske over natten – blandingen vil så tykne av seg selv.
  • Legg opp i små porsjoner (små glass eller lignende)

Serveres med valgfri topping!

Tips: Chiapudding kan også brukes som base i smoothier og shaker.

Lignende innlegg