Hero
Etter reisen

Reklamasjon

Får jeg erstatning for forsinket/skadet bagasje?

Hvis din bagasje er forsinket, mistet eller ødelagt etter flyreisen skal du melde i fra om dette til flyselskapet eller deres agent umiddelbart. Når du melder i fra skal du fylle ut en PIR-rapport (Property Irregularity Report). Vær oppmerksom på at du får den orginale PIR-rapporten og din bagasjetag (kvittering), da begge er nødvendige for å søke om erstatning hos flyselskapet. Det er veldig viktig at dette blir gjort før du forlater bagasjehallen.

Om din bagasje ikke kommer frem til reisemålet er du velkommen til å kontakte vårt personal ute på destinasjon. Flyselskapet vil gjøre sitt beste for å levere bagasjen så raskt som mulig. Dersom innholdet i kofferten er skadet, ber vi deg kontakte ditt forsikringsselskap. Vi gjør oppmerksom på at flyselskapene kun utbetaler et begrenset beløp i erstatning for skade på/tap av bagasje.

Reiser med TUIfly
Hvis du reiser med TUIfly og bagasjen din er forsvunnet, kan du også melde dette ved å logge inn hos vår partner SITA Worldtracer. Via denne lenken kan du også følge statusen for din eksisterende PIR-rapport med TUIfly.
Hvis bagasjen din ble skadet under flyvningen, må du kontakte flyselskapets representant eller ankomstservice direkte for å få informasjon om hva du skal gjøre.
Uansett om du lager en PIR-rapport online eller via personalet på stedet, er det viktig at du gjør dette før du forlater bagasjeområdet eller innen 7 dager etter ankomst.

Les mer om forsinket eller skadet bagasje.

 

Flere spørsmål om Reklamasjon

Fant du ikke svaret?

Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.

Kontakt oss