Reklamasjon

Her finner du svar på de mest vanlige spørsmålene.

Andre spørsmål

Hva gjør jeg hvis jeg ikke er fornøyd med taxfree-bestillingen min?

​​​​​Hvis du ikke har mottatt dine forhåndsbestilte taxfree-varer flyreisen, hvis noe manglet i bestillingen eller hvis du oppdaget en feil en vare, du i første omgang kontakte kabinpersonalet flyet.

Hvis du allerede har kommet hjem, kan du kontakte flyselskapets taxfreebutikk.

Du finner taxfreebutikker for charterflyselskaper her. Hvis du har bestilt taxfree på en ruteflyvning, må du kontakte flyselskapet ditt.

Hvordan for jeg en forsinkelsesbekreftelse?

Har du vært uheldig og fått forsinkelse på utreise eller hjemreise trenger du en flyforsinkelsesbekreftelse. 

Via linken nedenfor kan du hente bekreftelse på flyforsinkelser som kan benyttes når forsikringsselskapet e.l skal kontaktes for eventuelle erstatningskrav. 

Kontaktinformasjon til de ulike flyselskapene finnes her.

Ved erstatningskrav til reisearrangøren er ikke bekreftelse på forsinkelsen nødvendig.

Til forsinkelsesskjema.

Hvordan sender jeg inn krav til Allianz reiseforsikring?

En skadeanmeldelse gjør du etter din hjemkomst. Husk at du alltid må spare kvitteringer, legeerklæringer, politirapporter til din skadeanmeldelse.

Mer informasjon om hvordan du gjør anmeldelsen, finner du i vilkårene som finnes her

Jeg er ikke fornøyd med reisen - hva gjør jeg?

Dette skjemaet kan kun brukes ved endt hjemreise. Ved eventuell reklamasjon/klage før avreise, kan du kontakte vår kundeservice. Dersom du befinner deg på destinasjonen, må du øyeblikkelig kontakte guidene våre, da de fleste av alle rapporterte problemer kan løses direkte på stedet.

- Det er et krav for at du skal kunne få tilbake penger ved en reklamasjon at du faktisk har sagt ifra til TUIs representanter i løpet av ferien.

- Føler du likevel at en reklamasjon er nødvendig må denne være skriftlig og sendes til oss uten ugrunnet opphold senest 4 uker etter hjemkomst.

- Dersom reisen er bestilt hos et reisebyrå i Norge er det byrået som har ansvar for det som ble gitt av informasjon i forbindelse med salget.

- Gjelder din henvendelse skadet eller forsinket bagasje, henviser vi deg til flyselskapet som du reiste med. Les mer »

- Ved sykdom, tyveri eller skade, er det forsikringsselskapet du skal kontakte. Hvis du har tegnet en reiseforsikring med Allianz da du bestilte turen, er det her du skal henvende deg. Les mer »

- Hvis henvendelsen din gjelder leiebil som er bestilt gjennom Cartrawler, må reklamasjonen rettes direkte til dem. Les mer »

- Alle klagene våre blir behandlet av skandinaviske ansatte, noe som betyr at klagene dine kan besvares på svensk, norsk eller dansk.

- Vi behandler klager i den rekkefølgen vi har mottatt dem, og vi vil kontakte deg så snart din sak skal behandles, vår behandlingstid er opptil 8 uker.

Til reklamasjonsskjema

Viktig informasjon

Det kan være grunnlag for erstatning på enkelte problemer som har oppstått under oppholdet. I disse tilfellene kompenserer vi alltid i samsvar med retningslinjer tatt av Pakkereiseloven.

Du kan lese våre reisevilkår her.

TUI Norge
Att. Reklamasjon
Lille Grensen 7
0159 Oslo

Jeg har ikke mottatt tilbakemeldingsskjema etter reisen, når får jeg dette?

Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger fra våre reisende. Har du oppgitt en e-postadresse i bestillingsprosessen vil du omkring  en uke etter hjemkomst motta et tilbakemeldingsskjema. Her har du muligheten til å bedømme din reise med synspunkter og kommentarer om hva som har vært bra og hva som kunne vært annerledes. 

Hvis du ikke har fått tilbakemeldingsskjema på email, kan du sjekke om mailen har havnet i søppelposten din. Det går dessverre ikke å sende ut skjemaet på nytt, men om du skulle ha noen synspunkter som du ønsker å få svar på, er du velkommen til å kontakte vår kvalitetsavdeling her.

Kategorier

Sjekk kategoriene nedenfor for å finne svar på det du lurer på

Fant du ikke svaret?

Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.

Kontakt oss