Så enkelt kan du kontakte guidene

Når du reiser med oss kan du alltid enkelt kontakte guidene direkte. Både før og under reisen. Guidene svarer på spørsmål via appen, SMS, myTUI eller telefon – velg det som passer deg best! Tjenestene koster ingenting utover din operatørs ordinære takster. Det enkleste er å kontakte guidene via vår TUI-app som du kostnadsfritt kan laste ned på smarttelefon og nettbrett.

Slik fungerer det:

Før ferien

Cirka to uker før avreise åpnes funksjonen Spør guidene i TUI-appen og på myTUI her på tui.no. Du får da en SMS som forteller at kanalen er åpen. Deretter er du velkommen til å sende spørsmål til guidene før ferien. Klima, shopping, strender, restauranttips, severdigheter eller informasjon om utflukter – alle spørsmål er velkomne. Guidene svarer deg innen 24 timer.

I ferien

Under reisen får du flere ganger tips og informasjon via appen, myTUI og SMS . Når du vil spørre om noe, eller for eksempel bestille en utflukt, er det bare å sende en kort melding. Vi svarer døgnet rundt alle dager, vanligvis innen 30 minutter. Foretrekker du å ringe er det naturligvis også mulig, telefonnummeret får du ved ankomst.

Vær oppmerksom på at per i dag kan du ikke logge inn i appen hvis du har bestilt cruise, gruppereise eller kombinasjonsreise.

Hold utkikk etter vår SMS

Når du har landet får du en SMS fra oss. Gi oss beskjed hvis du ikke får en SMS, det er viktig at vi kan kontakte deg. Informasjon som tider for service, velkomstmøte, utfluktstips og transport ved hjemreisen får du fortløpende i ferien via SMS og meldinger i appen og på nettsiden.

For cruisepassasjerer

Når du reiser på et cruise, er det først og fremst rederiet som kan svare på detaljerte spørsmål om opplevelsene om bord, for eksempel lugarinteriøret, sportsaktiviteter, underholdning, mat og drikke, utflukter og tjenester. Hvis du ikke finner svar på slike spørsmål i presentasjonene her på tui.no, anbefaler vi at du henvender deg til rederiet, begynn med å sjekke nettsiden deres.

Samtidig har du mulighet til å kontakte guider på TUI Service Center med mer generelle spørsmål. Dette er ikke minst en trygghet hvis noe uforutsett skulle skje når du er på vei til eller fra cruiseskipet, for eksempel ved flyforsinkelser, mistet bagasje og lignende.

Fra cirka to uker før avreise kan du sende spørsmål til TUI Service Center under myTUI her på tui.no. Cirka et døgn før avreise får du også en SMS med et telefonnummer der du kan kontakte oss under reisen. Du kan kontakte oss døgnet rundt alle dager. Før avreise lover vi svar innen 24 timer, under reisen svarer vi vanligvis innen 30 minutter.