Kan jeg få assistanse på flyplassen?
Trenger du assistanse på flyplassen eller har med deg et hjelpemiddel, som for eksempel rullestol eller rullator, må dette meldes til oss direkte. Vi anbefaler at du gjør dette via oss på TUI i forbindelse med bestilling av reisen. Du kan også bestille assistanse ved å kontakte flyselskapet, senest 48 timer før avreise.
Det finnes tre typer av assistanse på flyplassen som kan bestilles via vårt kundesenter.
- Kan gå korte strekninger (rullestol uten bærehjelp)
- Kan ikke gå i trapper (rullestol med bærehjelp frem til flyet)
- Kan ikke gå i det hele tatt (rullestol med bærehjelp frem til flysetet)
Passasjerer som ikke kan gå må ha med en ledsager som kan hjelpe til. Din egen rullestol legges igjen ved innsjekk og alle som har bestilt assistanse får dette fra innsjekkingsskranken. Personalet på den respektive flyplass hjelper til med om bord- og avstigning på flyet.
Pakkereise med charterfly
Vi anbefaler at du bestiller assistanse på flyplassen samtidig som du bestiller din reise. Har du allerede bestilt en reise kan du bestille assistanse via myTUI eller ved å kontakte vår kundeservice senest 72 timer før avreise. Du kan også bestille assistanse ved å kontakte flyselskapet, senest 48 timer før avreise.
Pakkereise med rutefly
Kontakt vår kundeservice for å bestille assistanse på flyplassen, eller gjør det via myTUI, senest 72 timer før avreise. Hvis du bestiller hos flyselskapet, må dette gjøres senest 48 timer før avreise.
Les mer om å reise med særskilte behov her.
More questions about Funksjonsnedsettelse
- Hvordan bestiller jeg et hotell som er tilpasset for rullestol? Se mer informasjon
- Hvordan fungerer det å reise med funksjonsnedsettelse? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med en elektrisk rullestol om bord på flyet? Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.