Kan jeg få assistanse på flyplassen?
Trenger du assistanse på flyplassen eller har med deg noen form for hjelpemiddel, f.eks. rullestol eller rullator, må dette meldes til oss direkte.
Det finnes tre typer av assistanse på flyplassen som kan bestilles via vårt kundesenter.
- Kan gå korte strekninger
- Kan ikke gå i trapper
- Kan ikke gå i det hele tatt
Passasjerer som ikke kan gå må ha med en ledsager som kan hjelpe til. Din egen rullestol legges igjen ved innsjekk og alle som har bestilt assistanse får dette fra innsjekkingsskranken. Personalet på den respektive flyplass hjelper til med om bord- og avstigning på flyet.
Pakkereise med charterfly
Du kan bestille assistanse på flyplassen når du bestiller din reise. Har du allerede bestilt en reise kan du bestille assistanse på myTUI eller ved å kontakte vår kundeservice.
Pakkereise med rutefly
Ta kontakt med våres kundeservice for å bestille assistanse på flyplassen.
Du kan lese mer om å reise med funksjonshemning på vår hjemmeside.
Flere spørsmål om Funksjonsnedsettelse
- Hvordan bestiller jeg et hotell som er tilpasset for rullestol? Se mer informasjon
- Hvordan fungerer det å reise med funksjonsnedsettelse? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med en elektrisk rullestol om bord på flyet? Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.