Hvordan fungerer det å reise med funksjonsnedsettelse?
Det er et mål for oss at alle som reiser med TUI skal få en så vellykket ferie som mulig. For å oppnå dette er det veldig viktig at vi ved bestillingsøyeblikket for kjennskap til hvilke krav din funksjonsnedsettelse har for å få en velfungerende ferie. Tilgjengeligheten for funksjonshemmede varierer veldig mellom ulike reisemål. Det er derfor dessverre vanskelig å få den samme standard og tilpasning vi har hjemme på reisemålet.
Mange hotell tilbyr tilpasset rom etter forespørsel fra oss. Vi anbefaler derfor at du tar kontakt med vår Kundeservice via telefon, slik at vi kan undersøke tilgjengeligheten. Reisende som er avhengig av rullestol må kontakte oss før avreise slik at vi får organsiert assistanse på flyplassen.
Sammenleggbare manuelle rullestoler kan medbringes med våre transferbusser på reisemålet. Vi gjør deg oppmerksom på at vi dessverre ikke har informasjonen om bussens høyde og bredde på forhånd. Alle passasjerer må selv sørge for å komme seg inn og ut av bussen med hjelp av medreisende. Guidene våre på destinasjonen kan ikke være behjelpelige med å løfte eller bære en person med nedsatt funksjonsevne ombord i bussen på grunn av skaderisikoen.
Les mer om særskilte behov og funksjonshemninger på vår hjemmeside.
Flere spørsmål om Funksjonsnedsettelse
- Hvordan bestiller jeg et hotell som er tilpasset for rullestol? Se mer informasjon
- Kan jeg få assistanse på flyplassen? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med en elektrisk rullestol om bord på flyet? Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.