Må mat på fly forhåndsbestilles?
Charterfly
Mat på flyet er for mange et av høydepunktene under flyreisen og tilbys hos de fleste charter flyvningene mot en ekstra kostnad. Uansett hvilket flyselskap du reiser med kan du bestille ditt måltid på følgende måter:
- Bestill samtidig som du bestiller reisen
- Under myTUI (Senest 7 dager før avreise)
- Via kundeservice på telefon (Senest 48 timer før avreise)
SPESIALMAT OG ALLERGI
Det er mulig å bestille spesialmat ombord, for eksempel vegetar, glutenfritt, laktosefritt og annen spesialkost. Tilgjengelige alternativer kommer som valg når du bestiller mat. Dessverre kan vi ikke garantere at det ikke finnes nøtter på våre flyvninger. Nøtter kan forekomme i maten eller være medbrakt av andre passasjerer.
Hvis du har alvorlige matallergier, anbefaler vi at du tar med egen mat ombord på flyet – helst så nøytral som mulig.
Les mer om hvilke regler og anbefalinger som gjelder for ditt flyselskap her.
Rutefly
Hvis du reiser med rutefly finner du informasjon om måltider om bord på vår hjemmeside.
Hvis du reiser med Norwegians rutefly kan du kun forhåndsbestille måltider på flyet gjennom TUI.
Flere spørsmål om Om bord på flyet
-
Er det internett om bord på flyet?
Se mer informasjon -
Hvordan reserverer jeg seter om bord på flyet?
Se mer informasjon -
Kan jeg ta med barnevogn på flyet?
Se mer informasjon -
Kan jeg ta med husdyr på flyreisen?
Se mer informasjon -
Vil det bli sprayet insektmiddel i kabinen under flyvningen min?
Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.