Hvordan avbestiller jeg min reise?
Hvis du må avbestille din reise må du kontakte våre reisekonsulenter på telefon. Kontaktinformasjon til kundeservice finner du her.
Det er ikke mulig å avbestille en reise selv på nettet dersom det ligger en betaling på bestillingen og man kan av sikkerhetsmessige årsaker heller ikke avbestille reisen over skrift. Du finner eksakt informasjon om hva som gjelder ved avbestilling i våre reisevilkår, da for eksempel regler for refusjon, legeerklæring og kontaktinformasjon.
Avbestillingsreglene varierer etter hvilken type reise du har bestilt, du kan lese mer om avbestillingsregler på vår hjemmeside.
Fullstendig informasjon om avbestillingsregler finner du i våre vilkår for pakkereiser under punkt 5.
Avbestilling av tilleggstjenester
Har du kjøpt tilleggstjenester til din reise? Disse må også avbestilles. Taxfree og setereservasjon avbestilles direkte hos flyselskapet du skulle reist med.
Du kan kansellere din bestilte utflukt via utflukts portalen. Tenk på at det er utfluktens bestillingsnummer du skal oppgi når du logger inn. Informasjon om hvilke avbestillingsregler som gjelder finner du under den spesifikke utflukten som du har bestilt. Les vilkår for utflukter på vår hjemmeside.
Flere spørsmål om Forsikringer og vilkår
- Hva er endrings- og avbestillingsbeskyttelse? Se mer informasjon
- Hva er Reisegarantifondet? Se mer informasjon
- Hvem samarbeider Allianz reiseforsikring med i norden og på reisemålet? Se mer informasjon
- Hvordan fungerer avbestilling mot legeerklæring? Se mer informasjon
- Hvordan tegner jeg en reiseforsikring? Se mer informasjon
- Hvor finner jeg reisevilkår for pakkereiser? Se mer informasjon
- Kan jeg legge til eller ta bort avbestillingsbeskyttelsen? Se mer informasjon
- Når kan jeg benytte Prisgaranti Plus? Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.