Betaling

Her finner du svar på de mest vanlige spørsmålene.

Andre spørsmål

Har jeg åpent kjøp på min reise?

Pakkereise med charterfly:

Bestiller du en charterreise med mer enn 36 dager til avreise har du åpent kjøp i ett døgn. Åpent kjøp innebærer at du kan avbestille og endre din bestilling (dette gjelder også om du betaler reisen innenfor åpent kjøpt perioden). Du bekrefter din bestilling ved å betale depositumet senest dagen etter at du foretok bestillingen – ellers vil bestillingen automatisk bli avbestilt.

Har du TUIs endrings- og avbestillingsbeskyttelse kan du lese mer her

Pakkereise med rutefly:

Åpent kjøp gjelder ikke for reiser med rutefly.

Les mer om betaling her.

Hva er BankAxess?

BankAxess er en betalingsløsning etter avtale med banken.

• Med BankAxess gjennomføres betalingen direkte fra 
  din bankkonto
• Du godkjenner betalingen med din BankId
• BankId må være aktivert for å kunne benytte BankAxess
• Dette kan gjøres på din banks nettside
• Med BankAxess betaler du uten å gi fra deg kortopplysninger
• Ingen gebyr ved betaling av BankAxess


Har du BankAxess?
Du må selv sjekke med din bank om du har en BankAxess-avtale.

Hva er kortgebyr?

Gebyret for å betale med  AMEX er 1,40% per betaling. Gebyret dekker kostnadene TUI har ved korttransaksjoner. Betalinger gjort med VISA/Mastercard, gavekort, BankAxess eller nettbank er gebyrfritt.

Hvordan betaler jeg min reise?

Du kan betale med Vipps, VISA, Mastercard eller Amex hvis de kommer fra en bank i et EU-land, Norge eller Sveits.

Du kan delbetale din reise via myTUI eller ved å ringe vår kundeservice. ​Har du bestilt en pakkereise med rutefly er det dessverre ikke mulig å delbetale reisen.

Frist for betaling avhenger av hvor lenge det er til du skal reise, les mer om våre betalingsmetoder og hvordan du kan betale din reise her

Hvordan sender jeg mine kontoopplysninger for tilbakebetaling?

 ​​​​​​Alle refusjoner vil gjøres til samme betalingsmåte som ble brukt da du betalte for reisen. Vi behandler alle refusjoner så raskt som mulig, normalt innen 5 virkedager.

Avhengig av hvordan du betalte for din reise, kan vi behøve dine kontoopplysninger for å kunne tilbakebetale deg.

  • Dersom du har betalt din reise med bankoverførsel, må du sende inn dine kontoopplysninger via denne lenken for at vi skal kunne refundere beløpet.
  • Dersom du har betalt din reise med kredittkort vil vi refundere beløpet til samme kort.
  • Dersom du har betalt med gavekort, vil du få tilbake et gavekort med tilsvarende beløp.
  • Har du bestilt og betalt din reise hos ditt lokale reisebyrå, blir refusjonen som oftest håndert via reisebyrået. Kontakt reisebyrået ditt hvis du har spørsmål

Les mer om våre betalingsmetoder her.

Hvorfor må jeg sende kvittering fra nettbanken?

Betaler du reisen via nettbanken etter forfallsdato eller når reisen er bestilt pr.telefon og det er mindre enn 35 dager til avreise,er det viktig at du sender oss kvittering.

Når betaling blir utført via nettbank, kan det ta 3-5 virkedager innen betalingen er registrert hos TUI. Vi vil derfor legge inn en kommentar på deres bestilling når kvitteringen er mottatt, slik vi unngår at reisen blir avbestilt grunnet manglende betaling.

Følgende informasjon må stå på kvitteringen: hvem som betaler, fra hvilken konto, når det ble betalt og beløp. Ved å hente opp den utførte betalingen i nettbanken vil du få all denne informasjonen på skjermen. Klipp & lim eller ta en skjermdump (Print Screen) og lim det inn i en e-post til attest@tui.no. Obs! Merk e-posten med ditt bestillingsnummer.

Kategorier

Sjekk kategoriene nedenfor for å finne svar på det du lurer på

Fant du ikke svaret?

Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.

Kontakt oss