Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria Emblem

  • Blue Star Resort
  • Playa del Ingles, Gran Canaria, Kanariøyene, Spania
  • TUIs kundevurderinger:

Om hotellet

  • 4*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

Familievennlig med det lille ekstra

Familievennlige Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria ligger i en rolig del av Playa del Inglés. Her trives både store og små med tilgang til flere basseng, splashområde og flerbruksbane for tennis og basketball. i de største rommene er det plass til opptil seks personer og du kan bestille måltidspakker samtidig med reisen.

Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria Emblem er på samme hotellområde som Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria og deler alle fasiliteter. I den delen av hotellet kan du bo i bungalower eller suiter i lave enetasjes hus med ekstra fasiliteter. Alle har solsenger på uteplassen og noen har privat hage.

Ekstra fasiliteter med Premier Emblem

Leilighetene ligger spredt over hele området og er utstyrt med ekstra fasiliteter som:

  • Minibar
  • Baderomsartikler
  • Bassenghåndklær uten depositum
  • Bluetooth-høyttalere
  • Yogamatte, flip flops og strandveske
  • Smart TV med Chromecast
  • Senere utsjekking på avreisedagen (kl. 14)

To bassengområder og en liten splashpark

I hotellets hage svaier palmene i vinden, og det er godt med plass for både lek og avkobling. Det ene bassengområdet har et oppvarmet basseng med et tilstøtende boblebad, og det andre har et aktivitetsbasseng med en liten vannsklie. Begge bassengområdene har et eget barnebasseng, og det er også en plaskepark med vannsprutende figurer. Har du lyst på en dukkert i havet, kan du ta hotellets buss til stranden.

Spa, tennis og treningsrom

Hotellets spa tilbyr massasjebehandlinger og badstue. Om du vil være i aktivitet kan du spille tennis eller basket på flerbruksbanen. Hotellet har også et lite treningsrom og for barna finnes det et lekerom og en utendørs lekeplass.

Forhåndsbestill måltidspakker hjemmefra

Hvis du ønsker at måltidene skal være inkludert i reisens pris, kan du forhåndsbestille frokost, halvpensjon eller All Inclusive. Hotellets bufférestaurant serverer frokost-, lunsj- og middagsbufféer og du har mulighet til å nyte måltidene både inne og ute på en deilig terrasse. Hotellet har også tre barer og à la carte-restauranten La Trattoria, med italienske retter som pizza og pasta på menyen. Om kvelden arrangeres underholdning med show.

Si hei til Bamse

Bamse har flyttet inn på dette hotellet og han vil så gjerne møte nye venner. Noen dager i uken tar han en runde rundt på hotellområdet, så si hei eller ta et bilde med verdens sterkeste (og snilleste) bjørn.

Viktig informasjon

I sommerhalvåret har ikke HD Parque Cristobal Gran Canaria et Blue Star-konsept, og Bamse er derfor ikke å treffe. Eksakte datoer for konseptet finner du i konseptinformasjonen nedenfor.

  • Antall leiligheter : 233

Kort om hotellet

Bad/strand
2 km
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Ja
Sentrum
1 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 40–60 min

Blue Star

Håndplukkede hotell – hvert med sitt preg

  • Nøye utvalgte hotell med en avslappende atmosfære og høy kundetilfredshet
  • Herlige bassengområder og god beliggenhet
  • Fokus på bærekraft og miljøsertifisering
  • Fremmer lokal og nærprodusert mat og drikke. Naturligvis med vegetariske alternativer
  • TUIs nordiske guider er på plass for personlig service og morsomme aktiviteter i løpet av dagen på hotellet
  • De fleste av hotellene har treningsrom og andre treningsmuligheter

Blue Star konseptet gjelder for:

  • 2025-10-01 til 2026-05-02

Gjennomsnittstemperatur i Playa del Ingles

Adresse og telefon

Adresse
Calle Holanda, s/n, 35100, Playa del Inglés, Gran Canaria, Spain
Telefon
+34 928 774 116

Viktig informasjon

Minisafe koster ca. kr 30 per dag.

Suite Suitene har ikke minikjøkken eller andre kokemuligheter.

Resepsjon 24 timer
Ja
Offisiell klassifisering
****
Bygget
1978
Sist oppusset
2020
Løpende vedlikehold
Totalrenovert
Antall leiligheter
233
Strømstyrke
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Område
Resortområde
Minibank på hotellet
Ja
Parkering
Ja
Gratis parkering
Ja
Type parkering
Parkeringsplass
WiFi
Ja
WiFi i fellesområdene uten kostnad
Ja
WiFi i rommene/leilighetene mot kostnad
Ja
Støynivå
Noe forstyrrende
Trafikk
Lokaltrafikk
Luftkondisjonering på fellesområdene
Ja
Minisafe i resepsjonen
Ja
Vaskeriservice
Ja

Leilighetene

WiFi
Ja
2-roms
42 m2
3-roms
46 m2
Minisafe mot kostnad
Ja
Luftkondisjonering uten kostnad
Ja
Takvifte
Ja
Kjøleskap
Ja
Rengjøring
5 dager per uke
Hårføner
Ja
Vannkoker
Ja
Kaffetrakter
Ja
Tv
Ja
Bad/dusj og wc
Ja
Kjøkken
Ja
Type kjøkken
Minikjøkken
Brødrister
Ja
Elektrisk komfyr
Ja
Mikrobølgeovn
Ja

Senger

Sovesofa
Ja
Enkeltseng
100x200 cm
Enkeltseng
Ja

Mat og drikke

Bufférestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranter
1
Barer
3
Bassengbar
Ja
Snackbar
Ja
Frokost
Buffé
Lunsj
Buffé
Middag
Buffé, Meny
Halvpensjon
Ja
All Inclusive
Ja
Halvpensjon er frokost samt lunsj eller middag
Ja
Frokost
Ja
Minimarked på hotellet
Ja

Avstand

Transferbuss
20 m
Minimarked
20 m
Sentrum
1 km

Strand

Busservice til stranden
Ja
Bad/strand (korteste avstand)
2 km
Type strand
Sandstrand
Familievennlig strand
Ja
Solsenger på stranden uten kostnad
Nei

Basseng

Bassenghåndkle kan lånes mot et depositum på ca. kr 150 per håndkle.

Bassengområdet nærmest resepsjonen har oppvarmede basseng i vintersesongen (det store bassenget og barnebassenget).

Utendørsbasseng
Ja
Basseng
2
Barnebasseng
Ja
Barnebasseng
2
Separat barnebasseng
Ja
Dybde i barnebasseng
50 cm
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Maks dybde i bassenget
140 cm
Bassenghåndkle
Ja
Bassenghåndkle mot depositum
Ja
Oppvarmet basseng
Ja
Oppvarmet utendørsbasseng (min 22 grader)
1
Oppvarmet basseng
23 C
Oppvarmet basseng i perioden:
1/11-1/4
Vannsklier i bassenget
Ja

Avslapping

Spa
Ja
Kostnadsfri adgang til spa/velværeområde
Nei
Massasje
Ja
Skjønnhetsbehandlinger
Ja
Badstue
Ja
Dampbadstue
Ja
Aldersgrense for spa:
16

Underholdning

Underholdning for voksne
Ja
Underholdning for barn
Ja

Sport

Tennis koster ca. kr 90 per time inklusive racket og baller.

Treningsrom
Ja
Aldersgrense for treningsrom:
16
Tennis
Ja
Antall tennisbaner innen hotellområdet
1
Multicourt
Ja
Sykkeloppbevaring
Ja
Biljard
Ja
Bordtennis
Ja

Barn og ungdom

Barneseng
Ja
Barnestol i leilighetene
Ja
Barnestol i restaurantene
Ja
Lekeplass
Ja
Utendørs lekeplass
Ja
Lekerom innendørs
Ja

Tilgjengelighet

Alle områdene på hotellet er tilgjengelig for rullestolbrukere, bortsett fra boblebadet ved ett bassengområde. Det er heis på hotellet som fører til kveldsunderholdning.

Leilighetene for funksjonshemmede har dusj med hånddusj, støttehåndtak og gulvavløp. Toalett med støttehåndtak. Dørbredde: minst 84 cm. For å bestille en leilighet tilpasset funksjonshemmede, er du velkommen til å kontakte selgerne våre på telefon 67 11 50 00.

Her kan du lese mer om reiser med funksjonshemning

Antall etasjer i den laveste bygningen
1
Heis
Ja
Heisdør (bredde)
77 cm
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Ja
Handikaptilpassede rom/leiligheter (på forespørsel)
4
Deler av området er funksjonstilpasset
Bassengområde, Resepsjon/lobby, Restaurant, Rom/leiligheter
Rampe til resepsjonen
Ja
Baderomsdør (bredde)
84 cm
Rullestol-tilgjengelig basseng
Ja
Handikapvennlig
Ja

All Inclusive

Måltider og drikke

Frokost, lunsj og middagsbuffé med måltidsdrikke (lokal vin, øl, brus eller vann). Nasjonal alkohol, vin, øl, brus og mineralvann, bar-service til kl. 23 (angitte barer/tider).

I bufférestauranten er det en egen avdeling for de av hotellets gjester som bor i Emblem-delen av hotellet. Her kan du, som har bestilt all inclusive, spise frokost og middag. I denne delen serveres det noe flere retter enn på den store bufféen, hvor man også kan hente maten sin. Antall plasser er begrenset, så sørg for å bestille bord på forhånd via personalet.

Du kan velge mellom å spise middag i bufférestauranten eller i à la carte-restauranten La Trattoria.

Sport og underholdning

Treningsrom, kveldsshow, internasjonal barneklubb og ungdomsklubb.

Øvrig informasjon

All Inclusive innhold og tider kan endres i løpet av sesongen, for eksempel i begynnelsen og slutten av sesongen, eller hvis antallet gjester er lavt. Hotellets buss til stranden er inkludert. All Inclusive gjelder til du forlater hotellet på avreisedagen.

Mat og drikke

Som tilvalg kan du bestille frokostbuffé, halvpensjon med frokostbuffé og middag eller All Inclusive med frokostbuffé, lunsjbuffé og middag. Bufféene er generøse med et tema for hver dag. Alle rettene er tydelig merket med hva de inneholder, og det finnes også en barnebuffé.

Bestiller du halvpensjon eller All Inclusive kan du velge å spise i bufférestauranten eller i à la carte-restauranten La Trattoria.

I bufférestauranten er det en egen avdeling for de av hotellets gjester som bor i Emblem-delen av hotellet. Her kan du, som har bestilt All Inclusive, spise frokost og middag. I denne delen serveres det noe flere retter enn på den store bufféen, hvor man også kan forsyne seg. Antall plasser er begrenset, så sørg for å bestille bord på forhånd via personalet.

Øvrig informajosn: La Trattoria har åpent noen dager i uken (varierende dager). Åpningstider meddeles ved ankomst til hotellet.

Julemiddag 25.12. og nyttårsmiddag er inkludert for de som bestiller halvpensjon eller All Inclusive.

Vår service: TUI-guider på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gjelder fra 2025-05-01 til 2025-10-01

Møt TUI-guidene på hotellet

Vårt internasjonale guideteam er på hotellet minst et par ganger i uken. Vi kan hjelpe deg med å bestille utflukter og leiebil, gi deg restauranttips og vise deg hvor du finner den beste shoppingen eller de fineste strendene. Vi hjelper selvfølgelig også med praktiske spørsmål som kan dukke opp, slik at du får en fin og avslappende ferie.

Service via TUI-appen døgnet rundt

TUI-appen er den enkleste måten å nå oss når det passer deg. Under Spør guidene i appen kan du sende meldinger på norsk og få raske svar, både før og under ferien din. Du kan også nå oss på telefon døgnet rundt for hastesaker.

Vår service: Skandinaviske guider på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gjelder fra 2025-11-01 til 2026-05-01

Møt vårt Blue Star-team

Vårt team av skandinaviske guider er på hotellet minst fem dager i uken. Vi kan hjelpe deg med å bestille utflukter og leiebil, gi deg restauranttips og vise deg hvor du finner den beste shoppingen og de fineste strendene. Vi hjelper selvfølgelig også med praktiske spørsmål som kan dukke opp, slik at du får en fin og avslappende ferie.

Service via TUI-appen døgnet rundt

TUI-appen er den enkleste måten å nå oss når det passer deg. Under Spør guidene i appen kan du sende meldinger på norsk og få raske svar, både før og under ferien din. Du kan også nå oss på telefon døgnet rundt for hastesaker.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden varierer avhengig av hvilken dato og flyløsning du velger. Ca. 5 t 50 min fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Beregnet transfertid er cirka 40–60 minutter fra flyplassen på Gran Canaria (LPA). Når du bestiller reisen ser du hvilke transferalternativer som er tilgjengelige. Du kan også bestille transfer ved å logge deg inn på myTUI-kontoen din etter du har bestilt reisen.

Her kan du lese mer om transport »

Avstand

Transferbuss
20 m
Minimarked
20 m
Sentrum
1 km

Strand

Busservice til stranden
Ja
Bad/strand (korteste avstand)
2 km
Type strand
Sandstrand
Familievennlig strand
Ja
Solsenger på stranden uten kostnad
Nei

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

8.4 av 10

1115 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    8.4 av 10
  • Maten
    7.6 av 10
  • Bassenget
    8.6 av 10
  • Hotellservice
    8.8 av 10
  • Rom
    8.4 av 10

Sist oppdatert: 08.05.2025

Hotellet

  • 4 av 10
Fikk ikke hytter ved siden av hverandre, 10 voksne med 4 barn under 7 år bodde spredt.
Sofaene var nedslitte, små insekter på vasken.

Storfamilietur

  • 10 av 10
Vi hadde 5 bo-enheter på Park Cristobal og det passet for alle 18 som var med i gruppen. 10 voksne og 8 barn hadde god plass både inne og ute. Veldig populære basseng-områder. Som regel lett å finne plass til de ulike måltider. "All inclusive" var et must for en så stor gruppe og det fungerte veldig bra for oss. Hyggelig betjening.

Kanon ferie

  • 10 av 10
Ryddig og rent. God mat

Fantastisk hotell, men dårlig restaurant.

  • 8 av 10
Alt bortsett fra restauranten var helt topp. Dårlig renhold i restauranten, ofte skitne tallerkener, og veldig dårlig rengjorte barnestoler. Har aldri opplevd mer kjedelig mat på et all inklusive hotell....

Veldig fornøyd med oppholdet

  • 9 av 10
Opplevde hotellet som stort, med god service, bra basseng område, store og fine bongalower med bra renhold hver dag. Litt maur på terrassen, men ikke inne. Allinclusive ga alt vi trengte av mat og drikke, men buffeen var noe ensidig. Savnet mer kjøtt, da noen dager ikke hadde det i det hele tatt. Supermarked rett utenfor porten med bra utvalg. Hadde en veldig fin og rolig tur, tross musikk fra bar området til kl. 00.00 hver kveld.

Nice facilities but not willing to offer good service

  • 0 av 10
Som nevnt vi var veldig fornøyde med mye, men det var veldig forstyrrende for vår ferie at vi ikke fikk hus ved siden av hverandre. Det virker også helt håpløst at hotellet ikke kunne få dette til. Om ikke for hele oppholdet så bare delvis. Vi gjorde det vi kunne for å tilby fleksibilitet, men uansett hva vi foreslo kunne ikke hotellet ordne noe. Det var langt fra fullbooket (hele uken). Eller bra områder med basseng for barn, lekeplasser mm. Nærme butikk og generelt kjekt for barn å løpe/gå fritt på et oversiktlig og åpent hotellområde. Mye grønt gress og fine lekeområder.

Hd cristobal

  • 8 av 10
Flott hotell. Litt lite aktiviteter og litt langt til stranda.

Ok alenemor ferie med barn

  • 3 av 10
De har problemer med kloakken. Vi mistet vannet 4 ganger ila 12 dager. I tillegg luktet det konstant fra toalettet og kumlokkene som er plassert RETT utenfor verandaen man skal sole seg på.. hotellet kom med rom spray for å «fikse» problemet.
Skikkelig ekkelt å oppholde seg i drittlukt, rett og slett.

Fantastisk barnevennlig anlegg. Veldig hyggelig betjening - Men med noen utfordringer!

  • 7 av 10
Maur i tak og vegger - Til og med i røykvarsleren. Maur i sengetøyet, maur i telefonen - Ja, inne i min mobil! Maur i drinker og øl/brus. Ved en mild klage til resepsjonen fikk vi vite ta slik var det på Gran Canaria - Velkommen til å ta med mer gift til rommet. Rommet ble "behandlet" etter beste evne fra hotellet. Noe som gjorde det tidvis umulig å være inne i boenheten - Men vi kunne søke tilflukt på fellesområder og i bakhagen.
Men dette miljøet sov vi i - i 14 netter.
ChromeCast var sperret - Det burde dere vite. Hotellet hadde besluttet dette. Italiensk restaurant hadde ALDRI vært åpen mer en to, maks tre dager i uken. Så hvordan kunne TUI fortelle oss om åpent i alle dager i vinterferien?
Listen er lang - All inclusive ER IKKE "Alt inkludert" - Til tross for lang dialog med TUI i forkant. Oppgraderinger og betalingsvillighet (Inntil nærmere 270 000,- om jeg ikke husker feil(?) Likevel skulle en flaske vann på 0,5 liter til et måltid (lunsj) koste 2,50 euro - Fordi jeg hentet flasken selv i baren. Snakk om merkelige bestemmelser.
Men "All inclusive"? Absolutt ikke.
Dette ble derfor en nedtur. Prøv å sove selv i rom med maur på vegger gulv tak innredning - Og prøv å bli underholdt av Spansk Quiz på en eller annen kanal. Dette var ikke BRA.
Men veldig mye annet var bra. Barn og barnebarn koste seg. De hadde kun forhold til opplevelsene - Ikke den praktiske og økonomiske biten. Det er vi besteforeldre glade for!

Et flott sted for barnefamilier og for voksne som har "rast fra seg" - Mange aktiviterer for barn

  • 8 av 10
Utrolig fin resort - Og barnevennlig. Veldig hyggelig og hjelpsom betjening. Helt grei mat i felles cafeteria med en veldig fyldig buffet. Produktet vi kjøpte er oversolgt av flere grunner. Det er saker og ting som ikke virker og heller ikke er kommunisert: Vær klar over at "All inclusive" på langt nær er alt inkludert. Skal du ha vann på flaske ved bordet til lunsj, kan du hente den selv i baren. Det koster 30 kroner. Hvis du derimot bestiller den av en medarbeider - hentet og levert på bordet - inngår den i EMBLEM-pakken. Hvem visste det? Vi lærte dette dagen før skulle reise hjem. Mange uklare variabler ellers også: Italiensk spisested - inne på området - er KUN åpen to-til tre ukedager. Vi fikk opplyst "alle dager" i vinterferien. Og trodde på det. Det er et utstrakt problem med maur i ulike bungalows - ikke samtlige, Vi hadde tre hvorav to bungalows med store problemer. Jeg hadde mange maur i sengen og i telefonen! I tillegg til garderoben og i alle rom ellers. De er bittesmå, men vi hadde utfordringer med å sove sammen med dem. Jeg kunne få ekstra gift på spraybokser i resepsjonen. Symbolene på boksen viser vannløselig gift som dreper fisk. Sikkert trygt for oss i 14 dager(?) Chromecast var blokkert for oss alle - Teknisk bestemt av hotellet. Løsning ble å kjøpe kabel til cirka 700,- kroner. Klagesange vår høres kanskje verre ut enn mange vil tro - Men å betale såpass som vi gjorde for dette, gjør at "tommel opp" kommer som følge av en totalvurdering - Under sterk tvil.

Kundevurderinger

  • av 10
  • Anonym