Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria

  • Blue Star Resort
  • Playa del Ingles, Gran Canaria, Kanariøyene, Spania
  • TUIs kundevurderinger:

Om hotellet

  • 3*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

Familievennlig med store uteområder

Nyrenoverte Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria ligger i en rolig del av Playa del Inglés. Her kan du kjøle deg ned i to forskjellige basseng. Det er også to barnebasseng, hvorav det ene har et splash-område. Hotellet har en bufférestaurant og en à la carte-restaurant, samt aktiviteter for alle aldre.

Leilighetene og suitene ligger i enetasjes hus, i en hage med store åpne områder. Uansett hva du velger, så har du egne solsenger på terrassen.

Nyrenovert

I løpet av vintersesongen 20/21 ble hotellet totalrenovert. Både rom, restauranter og fellesområder har fått nytt interiør der alt går i naturens farger. En ny restaurant, La Trattoria, serverer italienske retter som pizza og pasta. I tillegg er et av bassengområdene renovert (åpnet 13/6 2023).

To bassengområder

Det ene bassengområdet har et oppvarmet avslapningsbasseng med tilhørende boblebad, og det andre har et aktivitetsbasseng med en liten vannsklie. Begge bassengområdene har et eget barnebasseng, og det finnes også en splashpark med vannleker for småbarn. Ønsker du å bade i havet, har hotellet shuttlebuss til stranden.

Spa, tennis og treningsrom

Besøk gjerne hotellets spa for en massasjebehandling eller badstue. Hvis du trenger å røre på deg, er det en multicourt for tennis, volleyball og basketball. Hotellet har også et lite treningsrom for vekttrening.

Restaurant med utendørsterrasse

Bufférestauranten har en herlig utendørsterrasse. Hver kveld er det et minidisko og show. Bestill all inclusive for en ekstra behagelig ferie.

Viktig informasjon

I sommerhalvåret har ikke HD Parque Cristobal Gran Canaria et Blue Star-konsept, for eksakte datoer se konseptinformasjonen nedenfor.

Premier Emblem-leiligheter med ekstra utstyr bestilles på en egen hotellside: Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria Emblem

  • Antall leiligheter : 233

Kort om hotellet

Bad/strand
2 km
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Ja
Sentrum/Shopping
1 km/1 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 40 min

Blue Star

Håndplukkede hotell – hvert med sitt preg

  • Nøye utvalgte hotell med en avslappende atmosfære og høy kundetilfredshet
  • Herlige bassengområder og god beliggenhet
  • Fokus på bærekraft og miljøsertifisering
  • Fremmer lokal og nærprodusert mat og drikke. Naturligvis med vegetariske alternativer
  • TUIs nordiske guider er på plass for personlig service og morsomme aktiviteter i løpet av dagen på hotellet
  • Nyhet! Blue Star Adults Only – Håndplukkede hotell for alle over 16 år
  • De fleste av hotellene har treningsrom og andre treningsmuligheter

Blue Star konseptet gjelder for:

  • 2023-10-01 til 2024-05-01

Gjennomsnittstemperatur i Playa del Ingles

Adresse og telefon

Adresse
Calle Holanda, s/n, 35100, Playa del Inglés, Gran Canaria, Spain
Telefon
+34 928 774 116

Viktig informasjon

Minisafe koster ca. kr 30 per dag.

Suite Suitene har ikke minikjøkken eller andre muligheter for å lage mat.

Resepsjon 24 timer
Ja
Offisiell klassifisering
***
Bygget
1978
Sist oppusset
2021
Løpende vedlikehold
Totalrenovert
Antall leiligheter
233
Strømstyrke
220
Område
Resortområde
Minibank på hotellet
Ja
Parkering
Ja
Gratis parkering
Ja
Type parkering
Parkeringsplass
Støynivå
Noe forstyrrende
Trafikk
Lokaltrafikk
Luftkondisjonering på fellesområdene
Ja
Minisafe i resepsjonen
Ja
Vaskeriservice
Ja

Internett

WiFi-tilkoblingen er begrenset og kan oppleves som treg.

WiFi
Ja
WiFi i fellesområdene uten kostnad
Ja
WiFi i rommene/leilighetene mot kostnad
Ja

Aksepterte kort

MasterCard
Ja
Visa
Ja

Leilighetene

WiFi
Ja
2-roms
42 m2
3-roms
46 m2
Minisafe mot kostnad
Ja
Luftkondisjonering uten kostnad
Ja
Rengjøring
5 dager per uke
Hårføner
Ja
Tv
Ja
Dusj/wc
Ja
Kjøkken
Ja
Type kjøkken
Minikjøkken
Elektrisk komfyr
Ja
Mikrobølgeovn
Ja

Senger

Sovesofa
Ja
Enkeltseng
100x200 cm
Enkeltseng
Ja

Mat og drikke

Bufférestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
À la carte-restauranter
1
Barer
3
Bassengbar
Ja
Snackbar
Ja
Frokost
Buffé
Lunsj
Buffé
Middag
Buffé
Halvpensjon
Ja
All inclusive
Ja
Halvpensjon er frokost samt lunsj eller middag
Ja
Frokost
Ja
Minimarked på hotellet
Ja

All inclusive

Avstand

Transferbuss
20 m
Shopping
1 km
Minimarked
20 m
Sentrum
1 km
Flyplass
32 km

Strand

Strandhåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.

Busservice til stranden
Ja
Bad/strand (korteste avstand)
2 km
Type strand
Sandstrand
Familievennlig strand
Ja
Solsenger på stranden uten kostnad
Nei

Basseng

Bassenghåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.

Bassengområdet nærmest resepsjonen har oppvarmede basseng om vinteren (både det store bassenget og barnebassenget).

Utendørsbasseng
Ja
Basseng
2
Barnebasseng
Ja
Barnebasseng
2
Separat barnebasseng
Ja
Dybde i barnebasseng
50 cm
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Maks dybde i bassenget
140 cm
Bassenghåndkle
Ja
Bassenghåndkle mot depositum
Ja
Oppvarmet utendørsbasseng (min 22 grader)
1
Oppvarmet basseng
23 C
Oppvarmet basseng i perioden:
1/11-1/4
Vannsklier i bassenget
Ja

Avslapping

Spa
Ja
Gratis adgang til spa/velværeområde
Nei
Massasje
Ja
Skjønnhetsbehandlinger
Ja
Badstue
Ja
Dampbadstue
Ja
Aldersgrense for spa:
16

Underholdning

Underholdning for voksne
Ja
Underholdning for barn
Ja

Sport

Tennis koster omtrent kr 90 per time inkludert racketer og baller.

Treningsrom
Ja
Aldersgrense for treningsrom:
16
Tennis
Ja
Antall tennisbaner innen hotellområdet
1
Vanngymnastikk
Ja
Multicourt
Ja
Sykkeloppbevaring
Ja
Biljard
Ja
Bordtennis
Ja

Barn og ungdom

Barneseng
Ja
Barnestol i leilighetene
Ja
Barnestol i restaurantene
Ja
Lekeplass
Ja
Utendørs lekeplass
Ja
Lekerom innendørs
Ja

Tilgjengelighet

Alle hotellområdene kan nås med rullestol, bortsett fra boblebadet ved det ene bassengområdet. Det er en heis på hotellet som fører til kveldsunderholdningen.

De handikaptilpassede leilighetene har dusj med hånddusj, støttehåndtak og gulvsluk. Toalett med støttehåndtak. Dørbredde: minst 84 cm. For å bestille en handikaptilpasset leilighet er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på 67 11 50 00.

Her kan du lese mer om: Særskilte behov/funksjonshemninger

Antall etasjer i den laveste bygningen
1
Heis
Ja
Heisdør (bredde)
77 cm
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Ja
Handikaptilpassede rom/leiligheter
4
Deler av området er funksjonstilpasset
Bassengområde, Resepsjon/lobby, Restaurant, Rom/leiligheter
Rampe til resepsjonen
Ja
Baderomsdør (bredde)
84 cm
Rullestol-tilgjengelig basseng
Ja
Handikapvennlig
Ja

All inclusive

Måltider og drikke

Frokost-, lunsj- og middagsbuffet med måltidsdrikke (lokal vin, øl, brus eller vann). Nasjonal alkohol, vin, øl, brus og mineralvann, barservering til kl 23 (anviste barer/tider).

À la carte-restauranten La Trattoria er inkludert en gang i uken.

Sport og underholdning

Treningsrom, kveldsshow, internasjonal barneklubb og ungdomsklubb.

Øvrig informasjon

All inclusive-innhold og tidspunkter kan endres i løpet av sesongen, for eksempel i begynnelsen og slutten av sesongen, eller hvis gjesteantallet er lavt. Shuttlebuss til stranden er inkludert. All inclusive gjelder til du forlater hotellet på avreisedagen.

Mat og drikke

Mot Tillegg: Frokostbuffet Halvpensjon med frokost- og middagsbuffet All inclusive med frokost-, lunsj- og middagsbuffet

À la carte-restauranten La Trattoria er inkludert en gang i uken når du bestiller halvpensjon eller all inclusive.

Øvrig informasjon: La Trattoria holder åpent noen dager i uken (varierende dager). Åpningstidene meddeles ved ankomst til hotellet.

Vår service: Guider besøker hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gjelder fra 2024-05-01 til 2024-10-01

TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken. I tillegg kan du med vår digitale service, TUI-appen, kontakte guidene våre døgnet rundt, via mobilen. Last ned TUI-appen kostnadsfritt til din smarttelefon eller nettbrett.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken for å gi deg tips og svare på spørsmål. Hvilke dager og tider det skjer finner du i TUI-appen allerede før du reiser hjemmefra.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det måtte passe deg. Under "spør guidene" i appen, og myTUI på tui.no, kan du sende beskjeder og få raskt svar, både før og i løpet av ferien din. Du trenger bare å laste ned TUI-appen og aktivere den med mobilnummeret og e-postadressen du oppga da du bestilte reisen, i tillegg til ditt bestillingsnummer. I appen finner du også aktuell informasjon om ditt fly, hotell, reisemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs utflukter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guidene hver dag, døgnet rundt

  • "Spør guidene" finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no.
  • Tjenesten er tilgjengelig med en gang du har bestilt reisen.
  • Før avreise svarer vi deg i løpet av et døgn, og når du er på ferie svarer vi så fort vi kan, vanligvis i løpet av 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, hvis det haster, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du ankommer reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på SMS før du reiser

Service på flyplassen

Har du bestilt busstransfer vil du i TUI-appen motta informasjon om bussens nummer og hvor den står parkert. I tillegg finnes TUIs engelsktalende guideteam på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.

Vår service: Skandinaviske guider på hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gjelder fra 2023-10-01 til 2024-04-30

På dette hotellet er TUIs skandinaviske guideteam minst fem dager i uken. I tillegg kan du via TUI-appen kontakte våre guider døgnet rundt – i mobilen. Last ned TUI-appen gratis til mobilen eller nettbrettet ditt.

Personlig service

TUIs skandinaviske guideteam er på hotellet minst fem dager i uken for å gi deg tips og råd, og svare på spørsmål. Du treffer de ved servicedisken, noen ganger også i spisesalen eller ved bassengområdet. Flere ganger i uken arrangerer de også aktiviteter. Hvilke dager og tider finner du i TUI-appen før du reiser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det passer deg best. Under ”Spør guidene” i appen og myTUI på tui.no kan du sende beskjeder og raskt få svar, både før og i løpet av ferien. Vi bruker bare det mobilnummeret og e-postadressen som du oppgir når du bestiller reisen, og så kan du laste ned og aktivere TUI-appen med bestillingsnummeret ditt. I appen finner du også aktuell informasjon om flyet ditt, hotellet, reisemål og transfer. Du kan også bestille TUIs utflukter og aktiviteter der.

Du kan nå TUI-guidene døgnet rundt, hver dag

• ”Spør guidene” finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no. • Funksjonen starter med en gang du har bestilt reisen. • Før du reiser svarer vi i løpet av et døgn, i løpet av ferien svarer vi så fort vi kan – oftest innen 30 minutter. • Døgnet rundt kan du også, i hastesaker, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du kommer til reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på sms før du reiser.

Service på flyplassen

Har du bestilt busstransfer får du informasjon i TUI-appen om bussens nummer og hvor den er parkert. TUIs engelsktalende guideteam er tilstede på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden varierer avhengig av hvilken dato og flyløsning du velger. Ca. 5 t 50 min fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Det tar ca. 40 min fra flyplassen til første hotellstopp i Playa del Inglés. Bestill transferbuss eller privat transport. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige. Her kan du lese mer om transport »

Avstand

Transferbuss
20 m
Shopping
1 km
Minimarked
20 m
Sentrum
1 km
Flyplass
32 km

Strand

Strandhåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.

Busservice til stranden
Ja
Bad/strand (korteste avstand)
2 km
Type strand
Sandstrand
Familievennlig strand
Ja
Solsenger på stranden uten kostnad
Nei

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

8.2 av 10

398 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    8.4 av 10
  • Maten
    7.2 av 10
  • Bassenget
    8.3 av 10
  • Hotellservice
    8.4 av 10
  • Rom
    8.4 av 10

Sist oppdatert: 27.11.2023

Kundevurderinger

  • 10 av 10
hotell verdt prisen
Jeg anbefaler det til alle
Jeg hadde en fantastisk tid der
animatørene gjorde en god jobb

GC

  • 9 av 10
Ønsker charter fly fra sola til GC også på sommeren,

Helt ok

  • 5 av 10
Hotellet var greit nok. Renhold var mangelfullt. Enten så manglet håndklær, toalettpapir, eller noe annet.

Området er pent opparbeidet, og bungalower gjør det luftig og lyst. At alle rom er på bakkeplan gjør at du får besøk av en ********** småkryp. Det kan føles guffent for noen.

Resepsjonen som regel underbemannet og en ********** venting måtte påberegnes om en trengte å henvende seg der.

Alle ble syke under oppholdet med diare og oppkast. Men det trenger ikke å være hotellets feil. Når mange skal bruke de samme matklypene i bufféen er det viktig med god håndhygiene.

Alt i alt ok, men reiser ikke tilbake.

Fint hotell med flere nedturer

  • 6 av 10
Noe av personalet var veldig hyggelig, men mesteparten var kun frekke i svarene sine, ga lite informasjon og var tydelig i kroppspråk, holdning og svar at vi virket som om vi plaget dem da vi hadde spørsmål. Vi kom til de ansatte flere ganger om at vi hadde problemer med TV-en, og de sa at de skulle fikse det hver gang uten at noe skjedde. Veldig irriterende og frustrerende at vi ble løyet til slik. Aktivitetslederne var også veldig irriterende, høylytte og masete. Når jeg er på ferie, så ønsker jeg ikke at en fyr står over meg og roper på om jeg er sikker på at jeg ikke vil delta fire fem ganger. Jeg skjønner at hotellet skal bidra med aktiviteter, men de var svært høylytte og varte altfor lenge. Og etterpå så spilte de musikken i samme lydnivå i en time eller to. Følte at vi hadde ingen steder å slappe av utenom spabassenget. Vi ble veldig skuffa da vi gikk dit og det var ingen som fortalte oss at det ikke var inkludert. Vi synes også at «nøkkelkortet» var ubehagelig. Hadde vi visst at vi måtte gå med nøkkelkortet rundt armen i bassenget, mens vi sov, til middag, til stranda, i dusjen osv så hadde vi valgt et annet hotell som var minst like bra.

Oppussing

  • 3 av 10
Det største bassenget var under oppussing, og det lå vedsiden av der man spiste frokost, mye støy. Den italienske restauranten var stengt under hele vårt opphold, og en ********** av uteområdet ble stengt for maling siste halvdel… Jeg hadde aldri kjøpt denne reisen om jeg hadde vist om noe av dette på forhånd.

God tur med dårlig renhold påbungalov...

  • 4 av 10
Her var lenge siden renhold under senger pisselukt på toalettet....kakkelakker hver dag måtte taes...ufff...dårlig renhold å lite rene håndkler kom først etter 4dager ved klage....har ikke lyst å komme inn der mere....

All Inclusive hadde elendig mat.

  • 7 av 10
Hotellet var bra men maten var elendig. Bestilte All Inclusive for at vi skulle slippe å gå ut for å spise. Men det som ble servert var smakløst, lite utvalg og dårlig kvalitet. 🥵Ble til at vi spiste utenfor hotellet

Kundevurderinger

  • 8 av 10
Bra, men svært lite mat for en nøtteallergiker

Kundevurderinger

  • 3 av 10
Rent og bra. Barna koste seg med basseng og lek. Mat og drikke var en stor skuffelse. Både av forventning til servering for all-inclusive gjester og da spesielt barn, men også servering til alle måltider. Dårlig utvalg, nesten ikke smak på mat, ingen «tema». Til og med pommes frites klarte de å ødelegge😂 det var rett og slett kjempeødeleggende for en tur som kunne blitt så fin.

Kundevurderinger

  • 0 av 10
Skuffende i forhold til tidligere år. Har vært på dette stede 12 ganger tidligere. Jeg ba om en bungalow med muligheter for mye sol, da vi reiste til denne plassen for soling,
Vi ble plassert i desidert den dårligste bungalow, med sol 1 - 2 timer pr dag.

Kundevurderinger

  • av 10
  • Anonym