Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria
- Blue Star Resort
- Playa del Ingles, Gran Canaria, Kanariøyene, Spania
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Familievennlig med store uteområder
Nyrenoverte Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria ligger i en rolig del av Playa del Inglés. Her kan du kjøle deg ned i to forskjellige basseng. Det er også to barnebasseng, hvorav det ene har et splash-område. Hotellet har en bufférestaurant og en à la carte-restaurant, samt aktiviteter for alle aldre.
Leilighetene og suitene ligger i enetasjes hus, i en hage med store åpne områder. Uansett hva du velger, så har du egne solsenger på terrassen.
Nyrenovert
I løpet av vintersesongen 20/21 ble hotellet totalrenovert. Både rom, restauranter og fellesområder har fått nytt interiør der alt går i naturens farger. En ny restaurant, La Trattoria, serverer italienske retter som pizza og pasta. I tillegg er et av bassengområdene renovert (åpnet 13/6 2023).
To bassengområder
Det ene bassengområdet har et oppvarmet avslapningsbasseng med tilhørende boblebad, og det andre har et aktivitetsbasseng med en liten vannsklie. Begge bassengområdene har et eget barnebasseng, og det finnes også en splashpark med vannleker for småbarn. Ønsker du å bade i havet, har hotellet shuttlebuss til stranden.
Spa, tennis og treningsrom
Besøk gjerne hotellets spa for en massasjebehandling eller badstue. Hvis du trenger å røre på deg, er det en multicourt for tennis, volleyball og basketball. Hotellet har også et lite treningsrom for vekttrening.
Restaurant med utendørsterrasse
Bufférestauranten har en herlig utendørsterrasse. Hver kveld er det et minidisko og show. Bestill all inclusive for en ekstra behagelig ferie.
Viktig informasjon
I sommerhalvåret har ikke HD Parque Cristobal Gran Canaria et Blue Star-konsept, for eksakte datoer se konseptinformasjonen nedenfor.
Premier Emblem-leiligheter med ekstra utstyr bestilles på en egen hotellside: Blue Star HD Parque Cristobal Gran Canaria Emblem
- Antall leiligheter : 233
Kort om hotellet
- Bad/strand
- 2 km
- Utendørsbasseng/Barnebasseng
- Ja/Ja
- Sentrum/Shopping
- 1 km/1 km
- Restaurant/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca. 40 min
Gjennomsnittstemperatur i Playa del Ingles
Adresse og telefon
- Adresse
- Calle Holanda, s/n, 35100, Playa del Inglés, Gran Canaria, Spain
- Telefon
- +34 928 774 116
Viktig informasjon
Minisafe koster ca. kr 30 per dag.
Suite Suitene har ikke minikjøkken eller andre muligheter for å lage mat.
- Resepsjon 24 timer
- Ja
- Offisiell klassifisering
- ***
- Bygget
- 1978
- Sist oppusset
- 2021
- Løpende vedlikehold
- Totalrenovert
- Antall leiligheter
- 233
- Strømstyrke
- 220
- Område
- Resortområde
- Minibank på hotellet
- Ja
- Parkering
- Ja
- Gratis parkering
- Ja
- Type parkering
- Parkeringsplass
- Støynivå
- Noe forstyrrende
- Trafikk
- Lokaltrafikk
- Luftkondisjonering på fellesområdene
- Ja
- Minisafe i resepsjonen
- Ja
- Vaskeriservice
- Ja
Internett
WiFi-tilkoblingen er begrenset og kan oppleves som treg.
- WiFi
- Ja
- WiFi i fellesområdene uten kostnad
- Ja
- WiFi i rommene/leilighetene mot kostnad
- Ja
Aksepterte kort
- MasterCard
- Ja
- Visa
- Ja
Leilighetene
- WiFi
- Ja
- 2-roms
- 42 m2
- 3-roms
- 46 m2
- Minisafe mot kostnad
- Ja
- Luftkondisjonering uten kostnad
- Ja
- Rengjøring
- 5 dager per uke
- Hårføner
- Ja
- Tv
- Ja
- Dusj/wc
- Ja
- Kjøkken
- Ja
- Type kjøkken
- Minikjøkken
- Elektrisk komfyr
- Ja
- Mikrobølgeovn
- Ja
Senger
- Sovesofa
- Ja
- Enkeltseng
- 100x200 cm
- Enkeltseng
- Ja
Mat og drikke
- Bufférestauranter
- 1
- Restaurant
- Ja
- Bar
- Ja
- À la carte-restauranter
- 1
- Barer
- 3
- Bassengbar
- Ja
- Snackbar
- Ja
- Frokost
- Buffé
- Lunsj
- Buffé
- Middag
- Buffé
- Halvpensjon
- Ja
- All inclusive
- Ja
- Halvpensjon er frokost samt lunsj eller middag
- Ja
- Frokost
- Ja
- Minimarked på hotellet
- Ja
All inclusive
Avstand
- Transferbuss
- 20 m
- Shopping
- 1 km
- Minimarked
- 20 m
- Sentrum
- 1 km
- Flyplass
- 32 km
Strand
Strandhåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.
- Busservice til stranden
- Ja
- Bad/strand (korteste avstand)
- 2 km
- Type strand
- Sandstrand
- Familievennlig strand
- Ja
- Solsenger på stranden uten kostnad
- Nei
Basseng
Bassenghåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.
Bassengområdet nærmest resepsjonen har oppvarmede basseng om vinteren (både det store bassenget og barnebassenget).
- Utendørsbasseng
- Ja
- Basseng
- 2
- Barnebasseng
- Ja
- Barnebasseng
- 2
- Separat barnebasseng
- Ja
- Dybde i barnebasseng
- 50 cm
- Basseng
- Ja
- Ferskvannsbasseng
- Ja
- Maks dybde i bassenget
- 140 cm
- Bassenghåndkle
- Ja
- Bassenghåndkle mot depositum
- Ja
- Oppvarmet utendørsbasseng (min 22 grader)
- 1
- Oppvarmet basseng
- 23 C
- Oppvarmet basseng i perioden:
- 1/11-1/4
- Vannsklier i bassenget
- Ja
Avslapping
- Spa
- Ja
- Gratis adgang til spa/velværeområde
- Nei
- Massasje
- Ja
- Skjønnhetsbehandlinger
- Ja
- Badstue
- Ja
- Dampbadstue
- Ja
- Aldersgrense for spa:
- 16
Underholdning
- Underholdning for voksne
- Ja
- Underholdning for barn
- Ja
Sport
Tennis koster omtrent kr 90 per time inkludert racketer og baller.
- Treningsrom
- Ja
- Aldersgrense for treningsrom:
- 16
- Tennis
- Ja
- Antall tennisbaner innen hotellområdet
- 1
- Vanngymnastikk
- Ja
- Multicourt
- Ja
- Sykkeloppbevaring
- Ja
- Biljard
- Ja
- Bordtennis
- Ja
Barn og ungdom
- Barneseng
- Ja
- Barnestol i leilighetene
- Ja
- Barnestol i restaurantene
- Ja
- Lekeplass
- Ja
- Utendørs lekeplass
- Ja
- Lekerom innendørs
- Ja
Tilgjengelighet
Alle hotellområdene kan nås med rullestol, bortsett fra boblebadet ved det ene bassengområdet. Det er en heis på hotellet som fører til kveldsunderholdningen.
De handikaptilpassede leilighetene har dusj med hånddusj, støttehåndtak og gulvsluk. Toalett med støttehåndtak. Dørbredde: minst 84 cm. For å bestille en handikaptilpasset leilighet er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på 67 11 50 00.
Her kan du lese mer om: Særskilte behov/funksjonshemninger
- Antall etasjer i den laveste bygningen
- 1
- Heis
- Ja
- Heisdør (bredde)
- 77 cm
- Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
- Ja
- Handikaptilpassede rom/leiligheter
- 4
- Deler av området er funksjonstilpasset
- Bassengområde, Resepsjon/lobby, Restaurant, Rom/leiligheter
- Rampe til resepsjonen
- Ja
- Baderomsdør (bredde)
- 84 cm
- Rullestol-tilgjengelig basseng
- Ja
- Handikapvennlig
- Ja
All inclusive
Måltider og drikke
Frokost-, lunsj- og middagsbuffet med måltidsdrikke (lokal vin, øl, brus eller vann). Nasjonal alkohol, vin, øl, brus og mineralvann, barservering til kl 23 (anviste barer/tider).
À la carte-restauranten La Trattoria er inkludert en gang i uken.
Sport og underholdning
Treningsrom, kveldsshow, internasjonal barneklubb og ungdomsklubb.
Øvrig informasjon
All inclusive-innhold og tidspunkter kan endres i løpet av sesongen, for eksempel i begynnelsen og slutten av sesongen, eller hvis gjesteantallet er lavt. Shuttlebuss til stranden er inkludert. All inclusive gjelder til du forlater hotellet på avreisedagen.
Mat og drikke
Mot Tillegg: Frokostbuffet Halvpensjon med frokost- og middagsbuffet All inclusive med frokost-, lunsj- og middagsbuffet
À la carte-restauranten La Trattoria er inkludert en gang i uken når du bestiller halvpensjon eller all inclusive.
Øvrig informasjon: La Trattoria holder åpent noen dager i uken (varierende dager). Åpningstidene meddeles ved ankomst til hotellet.
Vår service: Guider besøker hotellet + TUI-appen døgnet rundt
- Gjelder fra 2024-05-01 til 2024-10-01
TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken. I tillegg kan du med vår digitale service, TUI-appen, kontakte guidene våre døgnet rundt, via mobilen. Last ned TUI-appen kostnadsfritt til din smarttelefon eller nettbrett.
Personlig service
TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken for å gi deg tips og svare på spørsmål. Hvilke dager og tider det skjer finner du i TUI-appen allerede før du reiser hjemmefra.
Guideservice via TUI-appen
TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det måtte passe deg. Under "spør guidene" i appen, og myTUI på tui.no, kan du sende beskjeder og få raskt svar, både før og i løpet av ferien din. Du trenger bare å laste ned TUI-appen og aktivere den med mobilnummeret og e-postadressen du oppga da du bestilte reisen, i tillegg til ditt bestillingsnummer. I appen finner du også aktuell informasjon om ditt fly, hotell, reisemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs utflukter og aktiviteter.
Du kan nå TUI-guidene hver dag, døgnet rundt
- "Spør guidene" finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no.
- Tjenesten er tilgjengelig med en gang du har bestilt reisen.
- Før avreise svarer vi deg i løpet av et døgn, og når du er på ferie svarer vi så fort vi kan, vanligvis i løpet av 30 minutter.
- Døgnet rundt kan du også, hvis det haster, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du ankommer reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på SMS før du reiser
Service på flyplassen
Har du bestilt busstransfer vil du i TUI-appen motta informasjon om bussens nummer og hvor den står parkert. I tillegg finnes TUIs engelsktalende guideteam på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.
Vår service: Skandinaviske guider på hotellet + TUI-appen døgnet rundt
- Gjelder fra 2023-10-01 til 2024-04-30
På dette hotellet er TUIs skandinaviske guideteam minst fem dager i uken. I tillegg kan du via TUI-appen kontakte våre guider døgnet rundt – i mobilen. Last ned TUI-appen gratis til mobilen eller nettbrettet ditt.
Personlig service
TUIs skandinaviske guideteam er på hotellet minst fem dager i uken for å gi deg tips og råd, og svare på spørsmål. Du treffer de ved servicedisken, noen ganger også i spisesalen eller ved bassengområdet. Flere ganger i uken arrangerer de også aktiviteter. Hvilke dager og tider finner du i TUI-appen før du reiser.
Guideservice via TUI-appen
TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det passer deg best. Under ”Spør guidene” i appen og myTUI på tui.no kan du sende beskjeder og raskt få svar, både før og i løpet av ferien. Vi bruker bare det mobilnummeret og e-postadressen som du oppgir når du bestiller reisen, og så kan du laste ned og aktivere TUI-appen med bestillingsnummeret ditt. I appen finner du også aktuell informasjon om flyet ditt, hotellet, reisemål og transfer. Du kan også bestille TUIs utflukter og aktiviteter der.
Du kan nå TUI-guidene døgnet rundt, hver dag
• ”Spør guidene” finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no. • Funksjonen starter med en gang du har bestilt reisen. • Før du reiser svarer vi i løpet av et døgn, i løpet av ferien svarer vi så fort vi kan – oftest innen 30 minutter. • Døgnet rundt kan du også, i hastesaker, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du kommer til reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på sms før du reiser.
Service på flyplassen
Har du bestilt busstransfer får du informasjon i TUI-appen om bussens nummer og hvor den er parkert. TUIs engelsktalende guideteam er tilstede på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.
Komme til hotellet
Flytid
Flytiden varierer avhengig av hvilken dato og flyløsning du velger. Ca. 5 t 50 min fra Oslo/Gardermoen.
Transfertid
Det tar ca. 40 min fra flyplassen til første hotellstopp i Playa del Inglés. Bestill transferbuss eller privat transport. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige. Her kan du lese mer om transport »
Avstand
- Transferbuss
- 20 m
- Shopping
- 1 km
- Minimarked
- 20 m
- Sentrum
- 1 km
- Flyplass
- 32 km
Strand
Strandhåndkle mot depositum på ca. kr 150 per håndkle.
- Busservice til stranden
- Ja
- Bad/strand (korteste avstand)
- 2 km
- Type strand
- Sandstrand
- Familievennlig strand
- Ja
- Solsenger på stranden uten kostnad
- Nei
Kundevurderinger
Kundevurderinger
- 19.09.2023
Jeg anbefaler det til alle
Jeg hadde en fantastisk tid der
animatørene gjorde en god jobb
GC
- 08.08.2023
Helt ok
- 29.07.2023
Området er pent opparbeidet, og bungalower gjør det luftig og lyst. At alle rom er på bakkeplan gjør at du får besøk av en ********** småkryp. Det kan føles guffent for noen.
Resepsjonen som regel underbemannet og en ********** venting måtte påberegnes om en trengte å henvende seg der.
Alle ble syke under oppholdet med diare og oppkast. Men det trenger ikke å være hotellets feil. Når mange skal bruke de samme matklypene i bufféen er det viktig med god håndhygiene.
Alt i alt ok, men reiser ikke tilbake.
Fint hotell med flere nedturer
- 20.06.2023
Oppussing
- 09.06.2023
God tur med dårlig renhold påbungalov...
- 29.04.2023
All Inclusive hadde elendig mat.
- 24.04.2023
Kundevurderinger
- 26.02.2023
Kundevurderinger
- 26.02.2023
Kundevurderinger
- 12.02.2023
Vi ble plassert i desidert den dårligste bungalow, med sol 1 - 2 timer pr dag.