Fairmont Bab Al Bahr

  • Abu Dhabi, Dubai/De forente arabiske emirater
  • TUIs kundevurderinger:

Om hotellet

  • 5*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

To private strender og flere restauranter

Førsteklasses Fairmont Bab Al Bahr i Abu Dhabi ligger rett ved havet med to private sandstrender og et fint bassengområde ved stranden med et stort basseng, barnebasseng og fem restauranter.

Hotellet har en gjennomgående eksklusiv eleganse og ligger også i bekvem avstand til storbyen Abu Dhabi, med sitt brede utvalg.

Prisvinnende kokk

Hotellet har flere restauranter som henter inspirasjon fra New York, Italia, Japan og Beirut. På Marco Pierre White Steakhouse & Grill er menyen satt av den prisbelønte kokken Marco Pierre White. Her kan du glede deg over nyskapende kulinariske grillopplevelser og engelske smaker akkompagnert av et eksklusiv vinkart. Interiøret er dramatisk og har en vakker peis langs veggen.

Tren på stranden

For treningsentusiasten finnes det treningsstudio og på stranden spilles det både rugby, fotball, badminton, frisbee og beachvolleyball i sanden. Hotellet har også en skjønnhetssalong og et fint spa

  • Antall rom : 367

Kort om hotellet

Bad/strand
100 m
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Ja
Restaurant
Ja
Transfertid
ca. 35 minutter/ 1 t 50 min

Gjennomsnittstemperatur i Abu Dhabi

Adresse og telefon

Adresse
Khor Al Maqta, Abu Dhabi, United Arab Emirates
Telefon
+971 2 654 3333

Viktig informasjon

Resepsjon 24 timer
Ja
Offisiell klassifisering
*****
Antall rom
367
Parkering
Ja
Gratis parkering
Ja
WiFi
Ja
WiFi i fellesområdene uten kostnad
Ja
WiFi i rommene/leilighetene uten kostnad
Ja
Vaskeriservice
Ja

Rommene

WiFi
Ja
Minisafe
Ja
Minisafe uten kostnad
Ja
Luftkondisjonering
Ja
Luftkondisjonering uten kostnad
Ja
Hårføner
Ja
Vannkoker
Ja
Kaffetrakter
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusj og wc
Ja
Strykejern
Ja

Mat og drikke

Frokost er inkludert i reisens pris og halvpensjon kan bestilles som tilvalg samtidig med reisen.

Bufférestauranter
1
Restaurant
Ja
À la carte-restauranter
1
Barer
5
Bassengbar
1
Snackbar
Ja
Lobbybar
1
Halvpensjon
Ja
Måltidsdrikke er inkludert i halv- og/eller helpensjon.
Nei
Frokost
Ja
Kafé
Ja
Antall restauranter
9

Avstand

Flyplass
25 km

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
100 m
Type strand
Sandstrand

Basseng

Utendørsbasseng
Ja
Basseng
2
Barnebasseng
Ja
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Boblebad
Ja

Avslapping

Hotellet har spa og skjønnhetssalong mot kostnad.

Spa
Ja
Skjønnhetsbehandlinger
Ja

Sport

På stranden spilles det bl.a. fotball, badminton, rugby, frisbee og volleyball.

Treningsrom
Ja
Badminton
Ja
Strandvolleyball
Ja
Stand up-paddle
Ja
Kano
Ja
Bordtennis
Ja

Barn og ungdom

Internasjonal barneklubb
Ja

Vår service: Døgnet rundt via TUI-appen

  • Gjelder fra 2024-11-01 til 2025-05-01
  • Gjelder fra 2025-05-01 til 2025-11-01
  • Gjelder fra 2025-11-01 til 2026-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å nå oss døgnet rundt, når det passer deg. Via Spør guidene i appen kan du sende meldinger på norsk og få raske svar, både før og under ferien din. Vi kan hjelpe deg med å bestille utflukter og leiebil, gi deg restauranttips og vise deg hvor du finner den beste shoppingen eller de fineste strendene. Vi hjelper selvfølgelig også med praktiske spørsmål som kan dukke opp, slik at du får en fin og avslappende ferie. Du kan også nå oss på telefon døgnet rundt for hastesaker.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden varierer avhengig av hvilken dato og flyløsning du velger

Utreise ca. 7 direkte fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Det tar cirka 35 minutter fra Abu Dhabi internasjonale lufthavn, og cirka 1 time og 50 minutter fra Dubai internasjonale lufthavn. Når du bestiller reisen vil du se hvilke alternativer som er tilgjengelige. Du kan logge inn på myTUI og forhåndsbestille en taxi/transport fra flyplassen.

Her kan du lese mer om transport »

Avstand

Flyplass
25 km

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
100 m
Type strand
Sandstrand

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

9.1 av 10

35 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    9.4 av 10
  • Maten
    9 av 10
  • Bassenget
    9.2 av 10
  • Hotellservice
    9.5 av 10
  • Rom
    9.2 av 10

Sist oppdatert: 31.12.2024

>

Påsekeferie på Fairmont Hotel i Abu Dhabi

  • 7 av 10
Måtte vente i over 30 minutter for å sjekke inn, selv om klokken var 02:30 midt på natten da vi kom, utslitte med to barn. Resepsjonisten var opptatt med å finne et passende rom til gjesten foran oss i køen og brukte veldig lang tid uten å ta hensyn til køen som bare vokste og vokste midt på natten, med andre slitne kunder. Konsiergen ved siden av nattevakten bestemte seg for å hjelpe til med innsjekkingen først etter at tre familier med barn hadde ventet i over 25 minutter. Før det satt han bare der uten noe å gjøre. Da jeg kommenterte at innsjekkingen ikke burde ta 30 minutter, brydde de seg ikke om det og tilbød oppgradering mot en ekstra kostnad, noe som gjorde hele situasjonen enda mer frustrerende!
Frokostordningen har dårlig kontroll, spesielt med kaffe, som er vanskelig å få tak i. Man må bestille gjennom en servitør eller direkte fra baristaen, og det tar lang tid å få servert. Hvorfor ikke ha et kaffebuffet som med alt annet? De har jo buffé for drikke og mat ellers, men ikke for kaffe, noe som virker latterlig. Det er jo det første man ønsker tilgang til når man kommer til frokost, og man ønsker ikke å vente 20-45 minutter før kaffen endelig kommer på bordet!

Middagstilbudet derimot var betydelig bedre enn i fjor. I 2023 var vi på samme hotell, og det var kun Ramadan-buffé overalt, men i år kunne man spise på ulike restauranter og bruke halvpensjonstilbudet på en mer fleksibel måte, noe som var veldig bra! Middagservitørene var også veldig hyggelige og kompetente i morsenting til året før.
>

Anbefales

  • 10 av 10
Veldig god kundeservice! Følte oss godt ivaretatt.
>

Beskrivelse av dokument

  • 10 av 10
På vårt reise dokument så står det at det er 25 km til hotellet fra flyplassen, dette viser seg å ikke stemme, det er 150km fra flyplassen til hotellet. Det vil si at vi fikk en ekstrakostnad i Taxi på kr 3000,- norske kroner frem og tilbake. Det var også ikke lett å få bestilt opp Taxi på Natten i Abu Dabi, da de ikke kjører om natten. Vi måtte reise fra Hotellet kl 03.00 på natten og fikk heldigvis bestilt opp en Taxi som hentet oss. Her må dere legge inn riktig informasjon til de reisende så de er klar over reise avstanden fra flyplass til Hotellet. Jeg har et håp om at jeg kan få refundert disse beløpene, men i Dubai så er det vanskelig å få riktige kvittering, da de har et boking system som ikke registrerer den kostnaden. Så jeg er litt usikker på hva vi skal gjøre for å få refundert disse beløpene.