Hvordan fyller jeg ut ytterligere passopplysninger hvis jeg reiser til Kapp Verde?
Når du reiser til Kapp Verde, må du betale en flyplassavgift som er inkludert i reisens pris. Du må fylle ut passinformasjonen din via “Ekstra passinformasjon” på myTUI minst 10 dager før avreise. Her har vi samlet ofte stilte spørsmål og svar knyttet til skjemaet du må fylle ut.
Hva gjør jeg hvis siden "Ekstra passinformasjon" er tom, jeg ser ikke noe skjema?
- Det kan ta opptil 24 timer etter at du har bestilt reisen, før du kan fylle ut passopplysningene dine. Hvis du nylig har bestilt eller ombestilt reisen, kan du prøve igjen senere.
- Hvis du ikke ser skjemaet, kan det også hjelpe å tømme nettleserens cookies og cache. Du kan også prøve å åpne skjemaet med en annen nettleser.
Hvorfor kan jeg ikke lagre passopplysningene mine?
- Du må fylle ut alle feltene i skjemaet for alle reisende før du kan lagre informasjonen.
- Se at alle feltene er fylt ut.
- Datoer (fødselsdato, passets utløpsdato osv.) skal oppgis i det formatet som er angitt i skjemaet (dd-mm-åååå).
Hvordan vet jeg at de utfyllende passopplysningene mine er fylt ut?
- Når du har fylt ut passopplysningene og de er lagret, vises den grønne meldingen "Din informasjon er lagret".
- Du kan kontrollere at opplysningene er fylt ut ved å åpne skjemaet "Ekstra passinformasjon" senere - hvis opplysningene er lagret, vil skjemaet være utfylt. Når det er mindre enn 10 dager igjen til avreise, kan skjemaet ikke lenger åpnes.
- Vi sender deg ikke en separat bekreftelse når du har fylt ut opplysningene dine. Hvis passopplysninger mangler, sender vi deg en påminnelse på SMS/e-post.
Hva gjør jeg hvis det er mindre enn 10 dager til avreise?
- Du kan fylle ut ytterligere passopplysninger via myTUI minst 10 dager før avreise.
- Hvis det er mindre enn 10 dager til avreise og du ikke har fylt ut passopplysningene dine via myTUI, betaler du flyplassavgiften og registrerer passopplysningene dine via Kapp Verdes myndigheters nettside (10-5 dager før avreise) eller på flyplassen ved ankomst. Ved fremvisning av kvittering vil avgiften bli refundert av guidene våre på reisemålet. Du kan lese mer om pass- og visumregler på vår hjemmeside.
Flere spørsmål om Pass og visum
-
Hva er det nye EES-systemet og hvem gjelder det for?
Se mer informasjon -
Hva gjør jeg om jeg ikke har et gyldig pass eller visum?
Se mer informasjon -
Må jeg fylle i kompletterende opplysninger før min reise?
Se mer informasjon -
Må jeg ha med meg pass på reisen?
Se mer informasjon -
Regler for meg med utenlandsk pass?
Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.