Velkommen hjem - det har vært en glede å fly deg tilbake

Vi håper du har fått tid til å skape nye ferieminner og nyte ferien før du reiste hjem.

Vi er klar over at det er mange usikkerheter og spørsmål rundt reisen din, og vi har derfor prøvd å svare på de fleste av spørsmålene dine her på siden. Du er alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice.

Vedr. refusjon av avbestilte/avlyste reiser

Alle berørte kunder vil få pengene sine tilbake, men i lys av vår nåværende arbeidsmengde og den ekstreme situasjonen vi er i, håper vi du har forståelse for at tilbakebetalingen kan ta ekstra lang tid akkurat nå. Vi beklager virkelig ulempene dette kan forårsake, men vi gjør alt vi kan for å betale tilbake pengene så raskt som mulig. Tusen takk for tålmodigheten.

Åpningstider kundeservice telefon og chat:

Mandag-fredag: kl. 09.00 - 17.00
Lørdag: kl. 10.00 - 15. 00
Søndag: Stengt

Telefonnummer: 67 11 50 00

For deg som har kommet hjem

Her har vi samlet informasjon for deg som har kommet hjem fra en reise i sammenheng med UD's fraråding av reiser.

  • Erstatning vedrørende karantene

    Hver enkelt karantenesituasjon er forskjellig, og håndtering besluttes av lokale myndigheter. Vi kan derfor ikke beskrive en typisk karantenesituasjon.
    Vi har personale på stedet på de fleste av våre reisemål, og våre guider er alltid tilgjengelig døgnet rundt via TUI-appen og/eller på telefon. Vi er i tett kontakt med alle våre hoteller, og vi vil naturligvis gjøre vårt beste for å hjelpe, og være til rådighet.
    Skulle du havne i karantene på reisemålet og derfor ikke kunne reise hjem på din planlagte hjemreisedato, ber vi deg kontakte ditt forsikringsselskap. Vi oppfordrer generelt våre kunder til å undersøke hva deres reiseforsikring inkluderer.

  • Erstatning ved tidligere hjemreise

    Hvis reisen din ble forkortet, vil du automatisk motta en refusjon tilsvarende de manglende dager/døgn på reisemålet utregnet fra reisens totalpris. Du trenger ikke kontakte oss når du kommer hjem, men kundeservice vil skrive til deg så snart de har anledning. På grunn av den ekstreme situasjonen vi er i, håper vi du har forståelse for at det kan ta lenger tid enn du ellers kunne forventet, fra en til flere uker.

  • Landet du på en annen flyplass i Norge - meromkostninger

    For et lite antall reisende kan spesialløsninger for hjemreise være nødvendig, for eksempel hjemreise via andre ruter enn normalt, inkludert mellomlandinger og ekstra ventetider. I noen tilfeller kan det hende du må ordne egen transport det siste stykket frem til den flyplassen du fløy ut fra. Dine kvitteringer i forbindelse med dette vil bli vurdert av vår reklamasjonsavdeling. Vennligst send kvitteringene inn her, ved å klikke på denne lenken reklamasjonsavdelingen.

  • Jeg valgte å reise hjem tidligere – refunderer dere mine billetter?

    Vær oppmerksom på at TUI bare kan tilbakebetale de manglende dager/døgn på reisemålet, hvis hjemreisen tidligere er blitt endret av TUI. Hvis du selv valgte å avbryte reisen tidligere, utbetales det ingen kompensasjon.

For deg som har en reise med avreise til og med 14. april

  • Gjelder gebyrfri ombooking eller refusjon - les mer

    Vilkår for deg som har en reise frem til og med 14. april:

    • Du får gebyrfri ombooking eller refusjon
    • Vi ber deg ta kontakt med oss for hjelp med ombooking av reisen
    • Du når vår kundeservice på tlf. 67 11 50 00
    • Merk at du kun trenger å kontakte oss dersom du vil gjøre endringer

    Hvis du foretrekker refusjon, blir pengene satt inn på det kortet reisen ble betalt med. Hvis du har betalt med post eller bankgiro, vil det komme en utbetalingsanvisning i posten.

    I lys av den ekstreme situasjonen vi er i, ber vi om forståelse for at tilbakebetalinger av avbestilte/avlyste reiser kan bli forsinket. Vi ber om unnskyldning for dette, og vi gjør alt vi kan for at alle berørte kunder skal få pengene sine tilbake så raskt som mulig. Tusen takk for tålmodigheten.

    Du når kundeservice på tidene nedenfor:
    Mandag - søndag, kl. 09.00 - 18.00
    Telefon: 67 11 50 00

For deg som har en reise med avreise i perioden 15. april - 11. mai

  • Gebyrfri ombooking på pakkereiser med charterfly - les mer

    Vilkår for deg som har en reise i perioden 15. april - 11. mai 2020

    Hvis du har en pakkereise med charterfly, og ønsker å endre, så kan du endre gebyrfritt til en ny pakkereise med charterfly frem til 14. april 2021.

    Regler for å endre reisen:
    • Gjelder for deg som har en pakkereise med charterfly i perioden 15. april - 11. mai 2020
    • Du kan endre 1 gang per bestillingsnummer til en pakkereise med charterfly på reiser frem til 14. april 2021
    • Gjelder ikke reiser med rutefly, cruise eller kun flyreiser.
    • Kontakt Kundeservice tlf 67 11 50 00 for å endre reisen, senest 14 dager før avreise
    • Dersom reisen du endrer til har en lavere pris enn din opprinnelige reise, får du ikke tilbake differansen. Hvis reisen koster mer, betaler du mellomlegget
    • Vanlige betalings- og avbestillingsregler gjelder
    • For utflukter og andre tillegg i forbindelse med reisen, gjelder vanlige endrings- og avbestillingsregler.

    For alle andre type reiser gjelder vanlige reisevilkår. Les mer her

For deg som har en reise med avreise etter 11. mai

  • Gjelder vanlige reisevilkår - les mer

    Har du en reise med avreise etter 11. mai gjelder vanlige reisevilkår. Les mer her