Puerto Mar

  • Leilighetshotell
  • Puerto Rico, Gran Canaria, Kanariøyene, Spania
  • TUIs kundevurderinger:

Om hotellet

  • 1*
    Offisiell klassifisering

Lite og personlig på solsiden i Puerto Rico

Puerto Mar er et lite, enkelt leilighetshotell med en vakker beliggenhet på solsiden i Puerto Rico. Her finnes det et mindre bassengområde med solsenger og et lite basseng som vender ut mot dalen og med havet i horisonten.

Hotellet ønsker gjester over 16 år velkommen

Matvarebutikker, shoppingsenter og den fine sandstranden ligger langs dalen i gåavstand fra hotellet. Det er ikke WiFI på hotellet, men innen rekkevidde finnes flere restauranter og barer hvor du kan koble deg opp til gjeste-WiFi.

  • Antall leiligheter : 13

Kort om hotellet

Bad/strand
800 m
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Nei
Sentrum/Shopping
400 m/400 m
Restaurant/Bar
Nei/Nei
Transfertid
ca. 1 t

Gjennomsnittstemperatur i Puerto Rico

Adresse og telefon

Adresse
Calle Tasartico 1, Puerto Rico, Gran Canaria, Spain.
Telefon
+34 603 204 736

Viktig informasjon

Det er ingen bemannet resepsjon på hotellet, kun levering av nøkler ved ankomst.

Minisafe mot kostnad.

Nivåforskjeller på hotellet.

Hotellområde med lokaltrafikk. Musikk fra nærliggende barer kan forstyrre.

Offisiell klassifisering
*
Bygget
1986
Sist oppusset
2007
Antall leiligheter
13
Strømstyrke
220
Område
Resortområde
WiFi
Nei
Trafikk
Lokaltrafikk
Kun for voksne
Ja

Leilighetene

Bestiller du en 2-roms med stor balkong og begrenset havutsikt på Puerto Mar, så får du leilighet 202 og har den beste muligheten til å nyte solen og det behagelige klimaet som Puerto Rico vanligvis har fra balkongen.

Hvis leiligheten er opptatt, kan du bestille en av leilighetene som har en vanlig balkong og begrenset havutsikt. Her er sjansen for mange soltimer like gode.

Balkongene til de øvrige leilighetene ligger på siden av bygningen og har et mer begrenset antall soltimer.

Det er ikke WiFI på hotellet, men innen rekkevidde finnes flere restauranter og barer hvor du kan koble deg opp til gjeste-WiFi.

Minisafe mot kostnad
Ja
Luftkondisjonering
Nei
Kjøleskap
Ja
Rengjøring
5 dager per uke
Vannkoker
Ja
Kaffetrakter
Ja
Bad/dusj og wc
Ja
Brødrister
Ja
Elektrisk komfyr
Ja
Mikrobølgeovn
Ja

Senger

Enkeltseng
90x200 cm
Sovesofa
80x180 cm
Enkeltseng
Ja

Mat og drikke

Restaurant
Nei
Bar
Nei

Avstand

Transferbuss
100 m
Bussholdeplass
100 m
Shopping
400 m
Minimarked
100 m
Sentrum
400 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
800 m
Type strand
Sandstrand

Basseng

Utendørsbasseng
Ja
Barnebasseng
Nei
Basseng
Ja
Saltvannsbasseng
Ja
Bassenghåndkle
Nei
Badestige
Ja

Avslapping

Spa
Nei

Sport

Treningsrom
Nei

Barn og ungdom

Barneseng
0

Tilgjengelighet

Bygninger
1
Antall etasjer i den laveste bygningen
4
Heis
Nei
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Nei
Handikaptilpassede rom/leiligheter (på forespørsel)
0

Vår service: Døgnet rundt via TUI-appen

  • Gjelder fra 2024-10-10 til 2025-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å nå oss døgnet rundt, når det passer deg. Via Spør guidene i appen kan du sende meldinger på norsk og få raske svar, både før og under ferien din. Vi kan hjelpe deg med å bestille utflukter og leiebil, gi deg restauranttips og vise deg hvor du finner den beste shoppingen eller de fineste strendene. Vi hjelper selvfølgelig også med praktiske spørsmål som kan dukke opp, slik at du får en fin og avslappende ferie. Du kan også nå oss på telefon døgnet rundt for hastesaker.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden avhenger av hvilken avreisedato og flyløsning du velger. Det tar ca. 5 t 50 min direkte fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Det tar ca. 1 time fra flyplassen til Puerto Rico (det kan ta opp til to timer avhengig av antall stopp bussen gjør før du er fremme ved ditt hotell). Bestill transferbuss eller privat transport med taxi eller minibuss. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige.

Her kan du lese mer om transport »

Avstand

Transferbuss
100 m
Bussholdeplass
100 m
Shopping
400 m
Minimarked
100 m
Sentrum
400 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
800 m
Type strand
Sandstrand

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

5.8 av 10

124 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    7.6 av 10
  • Maten
    4 av 10
  • Bassenget
    5.9 av 10
  • Hotellservice
    6.5 av 10
  • Rom
    5.2 av 10

Sist oppdatert: 09.05.2024

Porto Mar

  • 6 av 10
Hotellet bør ta imot gjestene ved ankomst.

Avslappende ferie

  • 7 av 10
Helt greit og enkelt leilighetshotell . Renholdet var bra, men dårlige senger og lite kjøkkenutstyr. Den var ikke akkurat topp moderne innredet og en synlig slitasje , men greit for ei uke. Det gikk ikke an å lukke dør på soverom helt igjen, hvor også en sprik i døren ved inngang( men begge dører kunne låses. Var ingen i resepsjon når vi skulle sjekke ut kl 12 men en postkasse til å hive nøkler i fikk dermed ikke tilbake depositum for leie av safe.

Vurdering

  • 5 av 10
Vi har bodd på Puerto Mar to ganger.Hotellet er nedslitt dårlig møbler inne og ute.Med enkle grep har det blitt mye bedre for oss som gjester.Stolene på altan er ubrukelig å sengene har ingen madrass.Har bestilt dette hotell til neste år, så håper stolene og sengene på altan er bedre.Vi bestiller dette hotell for det er sentralt å ikke så mange trapper.

Ferie

  • 7 av 10
Heilt greitt alternativ for oss som velger lavkost opphald. Men små forbetringar skal til for å framstå meir "seriøse".. som eit skikkeleg dusjoppheng, så du slepp å få dusjen i hovudet ! Nye møbler på altanen og ei skikkeleg parasoll. Ekstra nøkkel til leilegheta sakna vi ! Ellers var alt greitt, stillt og roleg, stor og solfyllt veranda og sentralt til strand og senter.

Tilbakemelding om hotell Puerto Mar, Puerto Rico, februar/mars 2024

  • 0 av 10
Til TUI
◦ Var ingen i resepsjonen da vi ankom hotellet. Vi ringte gjentatte ganger 2 forskjellige telefonnummer som var oppgitt, men samtalene slo ikke gjennom. Vi prøvde også en ringeklokke ved porten gjentatte ganger, men den fikk vi fortalt av verten når han kom at den var i ustand ( dette var det ingen info om på ringeklokken). Så kontaktet vi TUI som klarte å få tak i hotellverten. Da han ankom hadde vi ventet i 45 minutter. Han sa at han visste at vi skulle komme. Vi kunne risikert å stått på gaten den tiden hadde det ikke vært for andre hotellgjester som slapp oss inn den låste porten til området.
◦ Flere påfølgende høylytte og langvarige krangler mellom hotellvert og rengjøringshjelp i resepsjonsområdet som låg max 2 meter fra vårt terassebord. Vi måtte be dem dempe seg.
◦ Den dagen vi kom spurte vi om å få bytte leilighet da vår leilighet er plassert inni en krok uten noen form for utsikt selv om vi hadde bedt om en leilighet knyttet opp mot bassenget. Vi hadde heller ikke noen form for privat sone da bord og stoler var plassert like utenfor resepsjonen. Vi ble da lovet å få bytte leilighet etter 3 netter. Dagen før vi skulle bytte blir vi informert av hotellverten om at vi må betale 50€ ekstra for vask av leiligheten vi nå hadde bodd 3døgn i. Vi avslår dette. Verten og hun som vasker hadde en høylydt og langvarig krangel like ved utebordet vårt. Det var tydelig at de kranglet om penger for vasking av leiligheten. Vi måtte med dem dempe seg.
◦ Lørdag17/2: oppdaget veldig mye småmaur som samlet seg på matrester på et frokostfat. Dette ble rapportert til verten og til TUI. Vi var ute en tur og trodde det var sprayet med gift da vi ikke såg maur da vi var tilbake
◦ Søndag18/2: store mengder maur tilbake på matrester på fat, i kjøkkenvasken, på veggen bak vasken, i kjøkkenskapet, i kjøkkenviften, på badet, på klær som hang på en stol. All mat må oppbevares i kjøleskapet. Dette rapporteres først til hun som vasker ca. Kl. 12.00 og til TUI. Hun tar affære med en masse telefoner og forteller at det skal sprayes. Vi går ut på tur. Når vi kommer tilbake ca. Kl. 17.00, så kommer verten med en sprayflaske med maurkverk og ber oss om å spraye når vi skal ut en tur igjen.
◦ 19/2: vi rydder selv ut av alle kjøkkenskap og sprayer med maurkverk vi ble tildelt, da vi ikke stoler på at verten vil gjøre dette skikkelig. Vi understreker for verten at dette var hans ansvar og jobb, ikke vårt. Så spør vi verten om hvem som skal vaske ned kjøkkenet etterpå for å få vekk giften. Det virker ikke som om han hadde tenkt på dette. Han tok kontakt med hun som vasker, og hun gjorde en grundig jobb.
◦ Vi gav beskjed til verten om at mauren på kjøkkenet ser ut til å være borte, men at det var kommet mere maur på badet. Dette ble ikke gjort noe med. Verten virker uinteressert i hvordan gjestene har det
◦ 25/2: Flere nyankomne gjester som opplever at verten ikke er det når de kommer. De må låses inn på området av andre gjester. Vi blir flere ganger derfor en uformell resepsjon for nyankomne fordi vår uteplass er en del av resepsjonsområdet. Det er helt greit å hjelpe, men det er ikke greit at vertens sløvhet og mangel på interesse for gjestene går utover alle.
◦ Batteriet i røykvarsleren mangler. Samme var tilfelle i naboleiligheten. Dette var noe vi oppdaget da vi selv testet røykvarsleren. Dette er uansvarlig og direkte farlig å tilby gjester.
◦ Siden vi sitter rett ved/i resepsjonen, spør alltid andre gjester oss om vi har sett verten dersom han ikke befinner seg i resepsjonsrommet.
◦ Juleduk på bordet i februar/mars
Vi opplevde hotellverten som direkte uinteressert i sine gjester. Verten befinner seg i resepsjonsrommet i svært begrenset tid i løpet av dagen.

Puerto Mar

  • 8 av 10
Hotellet var av brukbar standar, mange trapper og ikke egnet for folk med dårlige bein.
Hotellet passet bra for oss.

Dårlig

  • 2 av 10
Det var ingen som tok i mot oss når vi kom kl 23.00, vi sto i 1 time og 30 min. før vi kom oss inn. Det var tui som til slutt fikk tak i han som skulle låse oss inn. Det å stå ute på gata mitt på natta er ikke bra.

Puerto mar

  • 8 av 10
Gammelt og slitt men veldig rent og stelt. Veldig sentralt for oss som benytter stranda daglig. Underholdning var det ikke men det viste vi på forhånd. Grei leilighet fra 70 tallet. 😊

Puerto mar

  • 6 av 10
Noe nedslitte leiligheter, bra basseng. Når en bestiller noe av det billigste er det vel det en får, helt ok for oss selv om det hadde trengt en oppdatering.

1. og siste gang på dette hotellet

  • 0 av 10
Et håpløst utslitt hotell med alle rom (bortsett fra 2) nordvendte små balkonger uten utsikt,sol eller plass til solsenger som vist i annonsering.

Kundevurderinger

  • av 10
  • Anonym