Corona Roja

  • Leilighetshotell
  • Playa del Ingles, Gran Canaria, Kanariøyene, Spania
  • TUIs kundevurderinger:

Om hotellet

  • 2*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

Når sentral beliggenhet betyr mer enn standarden

Leilighetshotellet Corona Roja i Playa del Ingles er et utmerket valg når du prioriteter en sentral beliggenhet fremfor høy standard. Kort vei til butikker, restauranter og natteliv. Den attraktive beliggenheten gjør at du raskt når både butikker, restauranter og natteliv.

Mange gjester kommer tilbake år etter år, ikke minst ungdom som er i majoritet om sommeren.

Bassengliv og aktiviteter

Hotellet har et bassengområde med solsenger, parasoller og en godt besøkt bassengbar.

I tillegg har du tilgang til:

  • Tennisbane og biljard
  • Restaurant og bar

... og fra takterrassen med solsenger har du utsikt over Playa del Ingles.

  • Antall leiligheter : 185

Kort om hotellet

Bad/strand
300 m
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Ja
Sentrum/Shopping
800 m/350 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 40 min

Gjennomsnittstemperatur i Playa del Ingles

Adresse og telefon

Adresse
Calle el Pez 6, Playa del Ingles, Gran Canaria, Spain
Telefon
+34 -928 77 11 25

Viktig informasjon

Minisafe i leilighetene ca. kr 130 per uke.

Luftkondisjonering mot tillegg. Du kan leies en bærbar luftkondisjonering med forbehold om tilgjengelig kapasitet, ca. 10€ per dag. Depositum 30€ som tilbakebetales ved hjemreise.

TV mot en kostnad (mynt).

Leilighetene har enkel standard og varierer i størrelse og innredning. Superiorleilighetene har en høyere innredningsstandard og er nyoppussede. Balkongene varierer i størrelse.

Sentrumsområde med forstyrrende trafikk.

Mange hotell på Kanariøyene har nylig innført en røykepolicy som forbyr røyking på alle rom og balkonger. Røyking er kun tillatt i anviste soner på hotellområdet.

Resepsjon 24 timer
Ja
Offisiell klassifisering
2
Bygget
1971
Antall leiligheter
185
Strømstyrke
220
Område
By
Støynivå
Til tider forstyrrende
Trafikk
Sterk trafikk

Internett

Bruk av WiFi mot en kostnad

WiFi
Ja
WiFi i rommene/leilighetene mot kostnad
Ja

Aksepterte kort

MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja

Leilighetene

WiFi mot ekstra kostnad.

TV i leilighetene er mot ekstra kostnad og betales via myntinnkast.

1-roms
30 m2
2-roms
40 m2
3-roms
55 m2
Minisafe mot kostnad
Ja
Luftkondisjonering mot kostnad
Ja
Kjøleskap
Ja
Rengjøring
5 dager per uke
Telefon
Ja
Dusj/wc
Ja
Bad/dusj og wc
Ja
Elektrisk komfyr
Ja

Senger

Enkeltseng
90x190 cm
Sovesofa
110x170 cm
Enkeltseng
Ja

Mat og drikke

Bestill måltider

I sommersesongen 2023 kan du bestille frokostbuffé, halvpensjon eller all inclusive som tillegg allerede samtidig med reisen. Hotellet tilbyr en enkel all inclusive med et begrenset utvalg av mat og drikke.

I vintersesongen 2023/2024 og sommersesongen 2024 er frokost inkludert i grunnprisen. Halvpensjon og all inclusive kan bestilles som tilvalg.

Halvpensjon

Frokost- og middagsbuffé.

All inclusive

Frokost-, lunsj- og middagsbuffé med lokal vin, øl, brus eller mineralvann. Måltidene serveres i bufférestauranten.

Frokost serveres kl. 8–10, lunsj og snacks som sandwich, hamburgere, varme pølser, pizza og spaghetti kl. 13–14.30 og middag kl. 18–21.

Kuleis kl. 10.30–21.

Ettermiddagskaffe/-te med kaker kl. 16–17.

Nasjonal alkohol, vin, øl brus og mineralvann, barservering mellom kl. 11–23 i anviste bare.

Øvrig informasjon

Endringer i innhold og tider kan forekomme i løpet av sesongen.

Bufférestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
1
Frokost
Amerikansk, Buffé, Engelsk, Kontinental
Lunsj
Meny
Middag
Buffé
Halvpensjon
Ja
All inclusive
Ja
Halvpensjon er frokost og middag
Ja
Middagsantrekk
Ja
Minimarked på hotellet
Ja

Avstand

Transferbuss
20 m
Bussholdeplass
250 m
Shopping
350 m
Minimarked
30 m
Sentrum
800 m
Minibank
100 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
300 m
Type strand
Sandstrand

Basseng

Utendørsbasseng
Ja
Barnebasseng
Ja
Separat barnebasseng
Ja
Dybde i barnebasseng
55 cm
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Lengde
15 m
Bredde
8 m
Størrelse
120 m2
Bassenghåndkle
Nei

Avslapping

Spa
Nei

Sport

Treningsrom
Nei
Tennis
Ja

Barn og ungdom

Barneseng
Ja
Utendørs lekeplass
Ja

Tilgjengelighet

Bygninger
1
Antall etasjer i den laveste bygningen
16
Heis
Ja
Heisdør (bredde)
68 cm
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Ja
Handikaptilpassede rom/leiligheter
0
Soveromsdør (bredde)
67 cm
Baderomsdør (bredde)
57 cm

Vår service: Guider besøker hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gjelder fra 2023-10-08 til 2024-04-30
  • Gjelder fra 2024-05-01 til 2024-10-08

TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken. I tillegg kan du med vår digitale service, TUI-appen, kontakte guidene våre døgnet rundt, via mobilen. Last ned TUI-appen kostnadsfritt til din smarttelefon eller nettbrett.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøker hotellet minst et par ganger i uken for å gi deg tips og svare på spørsmål. Hvilke dager og tider det skjer finner du i TUI-appen allerede før du reiser hjemmefra.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det måtte passe deg. Under "spør guidene" i appen, og myTUI på tui.no, kan du sende beskjeder og få raskt svar, både før og i løpet av ferien din. Du trenger bare å laste ned TUI-appen og aktivere den med mobilnummeret og e-postadressen du oppga da du bestilte reisen, i tillegg til ditt bestillingsnummer. I appen finner du også aktuell informasjon om ditt fly, hotell, reisemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs utflukter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guidene hver dag, døgnet rundt

  • "Spør guidene" finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no.
  • Tjenesten er tilgjengelig med en gang du har bestilt reisen.
  • Før avreise svarer vi deg i løpet av et døgn, og når du er på ferie svarer vi så fort vi kan, vanligvis i løpet av 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, hvis det haster, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du ankommer reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på SMS før du reiser

Service på flyplassen

Har du bestilt busstransfer vil du i TUI-appen motta informasjon om bussens nummer og hvor den står parkert. I tillegg finnes TUIs engelsktalende guideteam på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden varierer avhengig av hvilken dato og flyløsning du velger. Ca. 5 t 50 min fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Det tar ca. 40 min fra flyplassen til første hotellstopp i Playa del Inglés. Bestill transferbuss eller privat transport. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige. Her kan du lese mer om transport »

Avstand

Transferbuss
20 m
Bussholdeplass
250 m
Shopping
350 m
Minimarked
30 m
Sentrum
800 m
Minibank
100 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
300 m
Type strand
Sandstrand

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

5.9 av 10

208 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    7.1 av 10
  • Maten
    5.8 av 10
  • Bassenget
    6 av 10
  • Hotellservice
    7.1 av 10
  • Rom
    5.6 av 10

Sist oppdatert: 23.11.2023

Styr unna dette hotellet

  • 2 av 10
Dårlig renhold, veldig slitt gammel hotell. Det var ganske vindfullt den uka vi var på hotellet, og det ulte i alle dører og vinduer. Pay-tv i 2023 er vel under pari.? Kun wifi gratis i resepsjonen. Det holder dårlig . Veldig dårlig trykk i dusjen. Dårlig innhold i kjøkkenskapene. Savner kaffetrakter. Det er greit at det er ett lowcost hotell, men ... Vi bodde på dette hotellet i 2007 og du kan trygt si at de overhode ikke har utbedret noe på hotellrommene. Standard 2+ synes å ta litt hardt i. Garantert at vi ikke vil tilbake på dette hotellet, ei heller anbefale venner å dra dit.

Sårlig hotell

  • 0 av 10
Hold deg unna, det er ikke verdt pengene

Misfornøyd

  • 2 av 10
Personal i resepsjon og rengjøring manglet smilet og villig til å yte. Skifte av håndklær etter 3 dager er uhygienisk med tanke på at en svetter mye og bruker solkremer etc på slike plasser. Ikke greit å benytte samme håndkle hver dag. Det samme gjelder laken på seng ble skiftet en gang i løpet av to uker og det var kun overlaken som ble glattet til. Lo-dotter og tannpirkere fra forrige gjester lå under ene sengen under hele mitt opphold. Rengjøringshjelp var mutt og virket sur og var opptatt av å prate i mobilen og annen rengjøringshjelp. Jeg oppdaget kakerlakk på rommet som jeg motstridig tok knekken på selv. Varslet i resepsjonen. De sa kun at de skulle ringe noen for å gi beskjed. Rengjøringshjelp plasserte en insekts-spray på gulvet innenfor døren. Og de tok ikke videre kontakt ang. saken. Vi varslet også om at det ble spyttet, kastet sigaretter, aske brødbiter og annet søppel ned på vår veranda som stikker noe ut i fht. Etasjene over. Ingen beklagelse på dette heller. Såkalte sittemøbler på rommet var heller ikke ok. Her snakker vi om to voksne damer som drikker kaffe, prater og strikker litt før sengetid. Kun en meget utslitt sovesofa antar den var fra 80 tallet og godt brukt av alle gjester i den tiden. Internett måtte kjøpes og likeså for bruk av safe. Priser på slike ting kunne vært oppgitt på forhånd. Vi fikk heller ikke opp dagen en dag og sa i fra om det. Han i resepsjonen virket ikke å ta det på alvor og sa han ikke hadde tlf. nummer til firmaet som hadde med det å gjøre. Han sa også at det ikke hastet for oss å få den opp. Jeg påpekte at det gjorde det, da vi hadde våre penger der og hadde planlagt en busstur til Mogan dagen. Han skulle se hva Jan kunne gjøre var beskjeden. Det kom en og ordnet med elektronikken i safen, men da var det for sent å dra på gir for oss. Og det var ingen beklagelse fra hotellet. Siste dag og vi skulle være ute av rommet til kl. 12. Jeg spirte om vi fikk anledning til å evt. dusje og bytte klær noen steder, siden vi ikke skulle reise hjem før på kvelden. Det var det ikke anledning til, annet enn å ha bagasjen vår på et sted. Det var også grisete med mye søppel langs hele lengden på «gresskledde» solingsplassen på hotellet. De plukket og holdt rent ved bassenget, men ikke der det var kunstgress og flest gjester som benyttet. Vi har ikke opplevd så mye av slike ting tidligere og ønsker ikke å anbefale dette til andre.

Bedre standard enn 2*

  • 10 av 10
Det er lite opplysninger om rommene du får. På dette leilighetshotellet Corona Roja var det veldig lite opplysninger for rommene.

Derfor ble vi veldig overrasket når vi kom på rommet. Det var fult av utstyr på kjøkkenet, stor flatskjermTv og vaskemaskin på rommet med ett soverom.
Det som manglet var internet! Det synes vi er nødvendig i 2023 uten at du må betale extra for det.

1. ferie som pensjonist

  • 10 av 10
Kjempe bra service fra alle. Vi fikk jo brukt de for alt det var vært siden min mann ble syk 👍🏻👍🏻🥰

Ferie

  • 8 av 10
Dårlig variert mat. Litt skittent, dårlig sengetøy, kun tepper i senga ville hatt dyne

Slitt hotell

  • 4 av 10
Gammelt og slitt hotell.
Ikke oppvarmet basseng
Måtte betale for å se tv
Ikke Wifi , ekstra kostnad.

Gammelt og slitt hotell

  • 2 av 10
Dårlig standard på hotellet, vi hadde bestilt superior leilighet ,det var den ikke gammelt og slitt hotell og iskaldt svømmebasseng , altfor dårlig til den prisen

Rom for forbedringer

  • 3 av 10
Kan anbefales for noen som ikke har med barn, og som er veldig lite på hotellet og stort sett bare trenger en seng å sove i og kanskje en drink eller to.
Renholdet var så som så, selv om vi så mange og de gjorde jo tilsynelatende noe, så var rommene skitten, en del bestikk var ikke rent ei heller alle glass og tallerkener dette gjelder også i matsal/resturant/bar delen. En del litt sur arbeidsstokk, heldigvis så var det noen som var over hyggelige som veide opp for opplevelsen da.

Hotell Coronna Roija, Playa del Ingles

  • 0 av 10
Betjeningen ved resepsjonen var uhøflige og ga ingen service.