Residence Inn Cancun

Om hotellet

  • 4*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

Leilighetshotell i grønne omgivelser

Residence Inn Cancun ligger i Cancuns Hotel Zone, i frodige omgivelser. Her bor du i lyse 1-roms leiligheter med barkjøkken. Hotellet har treningsrom, og på takterrassen finnes et basseng og noen solsenger hvor du kan slappe av i solen. Frokost er inkludert i reisens pris.

Residence Inn Cancun er et leilighetshotell som passer både for lengre og korte opphold. Den vakre hvite stranden Playa Delfines ligger omtrent 4,5 km fra hotellet.

1-roms leiligheter med kjøkkenkrok og frokost

Hotellet har 1-roms leiligheter med kjøkkenkrok, hvor du kan lage din egen mat med deilige, mexicanske råvarer. Morgenene kan du starte komfortabelt med amerikansk frokost, som er inkludert i reisens pris.

Takterrasse og bassengbar

Slapp av på en solseng under parasollen og ta en oppfriskende dukkert i bassenget. Oppe på hotellets takterrasse med havutsikt finner du to basseng, bassengbar og solterrasse.

Hev pulsen i treningsrommet

Hvis du vil øke pulsen og alternere stille dager ved bassenget med aktivitet, har hotellet et treningsrom. Hold styrken ved like med vekter og noen treningsapparater.

  • Antall leiligheter : 158

Kort om hotellet

Bad/strand
4.5 km
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Nei
Sentrum/Shopping
20 km/11 km
Bar
Ja
Transfertid
ca. 30 min

Gjennomsnittstemperatur i Cancun

Adresse og telefon

Adresse
Blvd. Kukukcan KM 23.5 Lt. 1-02 MZ 60 Zona Hotelera Cancun, Quintana Roo CP. 77500, Mexico
Telefon
+52 -9986892300

Viktig informasjon

Resepsjon 24 timer
Ja
Offisiell klassifisering
****
Bygget
2020
Antall leiligheter
158
Strømstyrke
110
Adapter er nødvendig
Ja
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Område
By
Minibank på hotellet
Ja
Parkering
Ja
Husdyr er tillatt
Ja
WiFi
Ja
WiFi i fellesområdene uten kostnad
Ja
WiFi i rommene/leilighetene uten kostnad
Ja
Trafikk
Lokaltrafikk
Luftkondisjonering på fellesområdene
Ja
Depositum ved ankomst
Ja
Vaskeriservice
Ja

Leilighetene

For skifte av håndklær, sengetøy og rengjøring, si ifra i resepsjonen eller heng skiltet for dette på dørhåndtaket.

Hotellet tilbyr klesvask mot en kostnad.

1-roms leilighetene har kaffe- og tekoker.

WiFi
Ja
1-roms
38-48 m2
Minisafe uten kostnad
Ja
Luftkondisjonering uten kostnad
Ja
Kjøleskap
Ja
Hårføner
Ja
USB-port
Ja
Kaffetrakter
Ja
Tv
Ja
Telefon
Ja
Bad/dusj og wc
Ja
Kjøkken
Ja
Type kjøkken
Barkjøkken
Brødrister
Ja
Elektrisk komfyr
Ja
Oppvaskmaskin
Ja
Mikrobølgeovn
Ja
Strykejern
Ja

Senger

Dobbeltseng
Ja
King size
Ja
Queen size
Ja

Mat og drikke

Bar
Ja
Barer
1
Bassengbar
Ja
Snackbar
Ja
Frokost
Amerikansk
Frokost
Ja
Frokostrom
Ja
Spesialmat
Ja
Vegetariske alternativer
Ja
Minimarked på hotellet
Ja

Avstand

Transferbuss
5 m
Bussholdeplass
3.5 km
Offentlig transport
2 km
Shopping
11 km
Minimarked
3.4 km
Sentrum
20 km
Flyplass
9 km
Minibank
5 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
4.5 km
Bad/strand (maks avstand)
4.5 km

Basseng

Bassenghåndklær kan lånes i resepsjonen.

Utendørsbasseng
Ja
Basseng
2
Barnebasseng
Nei
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Maks dybde i bassenget
120 cm
Lengde
12 m
Bredde
6 m
Størrelse
80 m2
Bassenghåndkle
Ja

Avslapping

Spa
Nei

Sport

Treningsrom
Ja
Sykkeloppbevaring
Ja

Barn og ungdom

Barneseng
Ja
Barnestol i restaurantene
Ja

Tilgjengelighet

Bygninger
3
Antall etasjer i den laveste bygningen
1
Antall etasjer i den høyeste bygningen
3
Heis
Ja
Heis kun i hovedbygningen
Ja
Heisdør (bredde)
110 cm
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Ja
Handikaptilpassede rom/leiligheter (på forespørsel)
2
Rampe til resepsjonen
Ja
Romdør (bredde)
81 cm
Soveromsdør (bredde)
81 cm
Baderomsdør (bredde)
81 cm
Rampe til bassengområdet
Ja
Handikapheis ned i bassenget
Ja
Handikapvennlig
Ja

Vår service: Døgnet rundt via TUI-appen

  • Gjelder fra 2025-11-01 til 2026-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å nå oss døgnet rundt, når det passer deg. Via Spør guidene i appen kan du sende meldinger på norsk og få raske svar, både før og under ferien din. Vi kan hjelpe deg med å bestille utflukter og leiebil, gi deg restauranttips og vise deg hvor du finner den beste shoppingen eller de fineste strendene. Vi hjelper selvfølgelig også med praktiske spørsmål som kan dukke opp, slik at du får en fin og avslappende ferie. Du kan også nå oss på telefon døgnet rundt for hastesaker.

Komme til hotellet

Flytid

Reisetiden avhenger av hvilken flyløsning du velger. Når du bestiller reisen, ser du hvilke tider og alternativer som er tilgjengelige. Flytiden er ca. 12 timer, pluss en eller flere mellomlandinger.

Transfertid

Beregnet transfertid er cirka 30 minutter fra Cancún internasjonale flyplass (CUN). Når du bestiller reisen vil du se hvilke alternativ som er tilgjengelige. Du kan også bestille transfer ved å logge på myTUI-kontoen din etter at bestillingen er fullført. Her kan du lese mer om transfer »

Avstand

Transferbuss
5 m
Bussholdeplass
3.5 km
Offentlig transport
2 km
Shopping
11 km
Minimarked
3.4 km
Sentrum
20 km
Flyplass
9 km
Minibank
5 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
4.5 km
Bad/strand (maks avstand)
4.5 km

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

6.8 av 10

30 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    8.2 av 10
  • Maten
    5.7 av 10
  • Bassenget
    7.5 av 10
  • Hotellservice
    8 av 10
  • Rom
    8.4 av 10

Sist oppdatert: 22.04.2024

Reisen vår me tui til cancun

  • 0 av 10
Ang. vår reise med bestillingsnummer 14209821
Vi reiste til Cancun den 22. januar 2022, bodde på Residence Inn Cancun.

Våre erfaringer med Tui som reisearrangør var kun positive – helt fram til vi skulle hjem. Vi deltok på tre av turen deres og var veldig fornøyde.

På avreisedagen testet jeg positivt på koronatesten jeg skulle ha med på flyet. Det ble starten på 5 dager med mye styr.

Etter anbefaling fra reiseforsikringen dro samboeren min hjem som planlagt (hun hadde testet negativ). Jeg skulle bli igjen de fire dagene med pålagt karantene, og deretter være klar til å dra femte dagen.

I løpet av de fire døgnene jeg var innelåst i leiligheten traff jeg aldri på noen hotellansatte som kunne engelsk. Å få dem til å forstå at jeg både skulle være lenger, at jeg trengte rommet videre – og at jeg måtte få mat levert på døra, det var ikke enkelt.
Første dagen kom de med menyer fra nærliggende restauranter som hadde takeaway-levering. Etter tre timer kom maten.
Jeg hadde ikke mer kontanter igjen, men ATM-maskinen på hotellet fungerte ikke. Heller ikke hotellets egen betalingsterminal virket denne dagen. De hotellansatte ville ikke overlevere maten før jeg hadde betalt. Etter mye om og men tok de passet mitt som sikkerhet.

Det var da jeg tok kontakt med TUI-guidene via appen. Jeg klagde og maste mye på dem de neste dagene. Den store utfordringen var språkbarriæren, ingen jeg møtte på hotellet kunne engelsk nok til å forstå meg – og guidene jeg var i kontakt med sa at de heller ikke kunne godt nok spansk til å kunne prate med hotellet om situasjonen min som koronaisolert. Heldigvis ble jeg ikke syk.

Siden hotellet kun har frokostservering og taco til kvelds, trodde jeg først at jeg kunne få benytte meg av tilbudet om å bestille mat fra restaurantene i nærheten. Men det ville ikke hotellet åpne for, den første dagen hadde vært et unntak, sa de. Hotellet ville levere maten selv. Jeg legger ved bilder av de måltidene så dere kan se hva de serverte. Det var ingen ting å skryte av.
En dag fikk jeg bare frokost. En kveld fikk jeg tre små flasker vann og potetgull til middag.

Via TUI-appen var jeg i kontakt med guidene Adriana, Synne, Steffen, Hanna og Andrew. Jeg bad dem om å ringe hotellet og forklare at jeg var i koronaisolasjon, og at jeg derfor var avhengig av at hotellet faktisk kom med mat og vann – jeg kunne jo ikke gå ut å handle. De kunne fortelle at «det tar ofte 1-2 timer å få roomservice i Mexico» - så jeg burde være tålmodig. Etterhvert ble jeg lovet at en av guidene skulle komme innom med frukt og snacks, det ble også skrevet at en av dem skulle komme å ta en liten handlerunde for meg. Ingen kom. En av dem ringte meg en gang – men det var aldri noe hjelp å få av dem.

Vanligvis booker jeg fly og hotell på egen hånd, dette var første gangen på tur med TUI. Kanskje jeg har misforstått, men jeg hadde trodd at det å kjøpe en pakketur fra et selskap som har guider på stedet, skulle gjøre ting litt lettere når noe først går galt. Men erfaringen min nå er at det hadde ingen ting å si, så hva er da poenget med å betale mer når det ikke finnes noe service i andre enden?

Guidene innrømmet å ikke kunne skikkelig spansk, de hadde heller ikke oppdatert seg på koronareglene. Jeg går ut fra at etter to år med pandemi er jeg ikke den første dere har vært borti som blir sittende fast med en positiv test.

Jeg fikk raskt kontakt med reiseforsikringen via SOS International, de var proffe. Men de spurte mange ganger om hvorfor TUI ikke hadde sagt noe om ny flyreise hjem og hvorfor ikke TUI sine folk på stedet visste hvilke reiserestriksjoner som gjaldt.

Familien min i Norge kontaktet Mexicos ambassade og Innreise Norge og fant ut hva som måtte til for at jeg skulle kunne reise hjem. Siden en kan teste positivt i mange måneder etter gjennomgått covid19, måtte fastlegen min skrive en bekreftelse på at jeg hadde hatt covid19, at jeg hadde gjennomført karantenetiden og var klar til å reise med fly uten en ny negativ test.

Samme dag som jeg havnet i karantene, ringte min mor TUI hjemme i Norge for å få noen råd. Jeg hadde da prøvd i flere timer å få tak i guidene via appen, uten å lykkes. Hun fikk beskjed om at TUI i Norge ikke hadde noen mulighet til å kontakte hotellet, at de heller ikke kunne kontakte guidene – og at om hotellets service var mangelfull, så var det ikke noe TUI hadde noe med.
Det overrasket meg. Det er dere som har valgt å ha Residence Inn Cancun som en del av TUI-pakken, da burde dere også være interessert i å vite om de duger eller suger. Gjør de en dårlig jobb, går det ut over TUI sitt rykte.

Neste gang velger vi ikke TUI, dessverre.

Mvh
Marcus Konstantin Hoel Jacobsen
94872192