Får jeg erstatning for forsinket/skadet bagasje?
Hvis din bagasje er forsinket, mistet eller ødelagt etter flyreisen skal du melde i fra om dette til flyselskapet eller deres agent umiddelbart. Når du melder i fra skal du fylle ut en PIR-rapport (Property Irregularity Report). Vær oppmerksom på at du får den orginale PIR-rapporten og din bagasjetag (kvittering), da begge er nødvendige for å søke om erstatning hos flyselskapet. Det er veldig viktig at dette blir gjort før du forlater bagasjehallen.
Hvis du har reist med TUI fly, kan du se status og følge din forsinkede bagasje online. Om det er nødvendig kan du også endre din kontaktinformasjon. Logg inn via nettsiden til vår partner SITA Worldtracer og fyll inn referansenummeret som står på PIR-rapporten.
Om din bagasje ikke kommer frem til reisemålet er du velkommen til å kontakte vårt personal ute på destinasjon. Flyselskapet vil gjøre sitt beste for å levere bagasjen så raskt som mulig.
Dersom innholdet i kofferten er skadet, ber vi deg kontakte ditt forsikringsselskap. Vi gjør oppmerksom på at flyselskapene kun utbetaler et begrenset beløp i erstatning for skade på/tap av bagasje.
Flere spørsmål om Bagasje
- Er innsjekket bagasje inkludert i reisens pris? Se mer informasjon
- Hva bør jeg tenke på når jeg reiser med medisin eller medisinsk utstyr? Se mer informasjon
- Hvilke regler gjelder for innsjekket bagasje/håndbagasje på flyreisen? Se mer informasjon
- Hvordan bestiller jeg ekstra bagasjevekt eller spesialbagasje? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med en drone i håndbagasjen? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med golfkøller? Se mer informasjon
- Kan jeg ta med reiseutstyr for spedbarn på flyreisen? Se mer informasjon
Fant du ikke svaret?
Vi er alltid her for å hjelpe deg. Enten om du vil bestille en reise eller det er noe du lurer på før, i løpet av eller etter din reise. Ta kontakt med oss her.