Apelia

Om hotellet

  • 3*
    Offisiell klassifisering
  • WiFi

Leiligheter med rolig og sentral beliggenhet

Leiligheter Apelia i Agia Marina har en rolig beliggenhet, men samtidig nær det meste som stedet tilbyr. Det er gåavstand til hovedgatens barer, restauranter og shopping. Nærmeste supermarked ligger rett utenfor hotellet.

Her trives par og familier som søker et lite leilighetshotell med fin beliggenhet. Hotellet har kun 27 leiligheter.

Bassengområdet

Apelias bassengområde med bar og separat barnebasseng er et bra alternativ til stranden.

  • Antall leiligheter : 27

Kort om hotellet

Bad/strand
200 m - 250 m
Utendørsbasseng/Barnebasseng
Ja/Ja
Sentrum/Shopping
1.5 km/50 m
Restaurant/Bar
Nei/Ja
Transfertid
ca. 45 min

Gjennomsnittstemperatur i Agia Marina

Adresse og telefon

Adresse
Agia Marina Nea Kydonias, 731 00 Chania, Crete, Greece
Telefon
+30 -28210 604 10 / 697 291 05 47

Viktig informasjon

Minisafe ca. 200,-/opphold.

Hotellområde med lokaltrafikk.

I 2-roms leilighetene er luftkondisjoneringen i oppholdsrommet. Hvis døren til soverommet er lukket, kan det derfor være vanskelig å kjøle ned soverommet.

Resepsjonen er åpen dagtid
Ja
Offisiell klassifisering
***
Bygget
1996
Sist oppusset
2012
Antall leiligheter
27
Strømstyrke
220
Område
Hotellområde
Trafikk
Lokaltrafikk

Internett

  • WiFi på hele hotellet (inkl. leilighetene) uten kostnad
WiFi
Ja
WiFi i fellesområdene uten kostnad
Ja
WiFi i rommene/leilighetene uten kostnad
Ja

Aksepterte kort

MasterCard
Ja
Visa
Ja

Leilighetene

WiFi
Ja
1-roms
25 m2
2-roms
40 m2
Minisafe mot kostnad
Ja
Luftkondisjonering mot kostnad
Ja
Kjøleskap
Ja
Rengjøring
4 dager per uke
Hårføner
Ja
Vannkoker
Ja
Kaffetrakter
Ja
Tv
Ja
Dusj/wc
Ja
Kjøkken
Ja
Type kjøkken
Minikjøkken
Elektrisk komfyr
Ja

Senger

Dobbeltseng
160x190 cm
Enkeltseng
90x190 cm
Sovesofa
90x180 cm
Dobbeltseng
Ja
Enkeltseng
Ja

Mat og drikke

Bufférestauranter
0
Restaurant
Nei
Bar
Ja
Barer
1
Bassengbar
Ja

Avstand

Transferbuss
250 m
Bussholdeplass
50 m
Shopping
50 m
Minimarked
20 m
Sentrum
1.5 km
Minibank
200 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
200 m
Bad/strand (maks avstand)
250 m
Type strand
Sandstrand, Steinstrand

Basseng

Utendørsbasseng
Ja
Barnebasseng
Ja
Separat barnebasseng
Ja
Dybde i barnebasseng
50 cm
Basseng
Ja
Ferskvannsbasseng
Ja
Lengde
15 m
Bredde
7 m
Størrelse
105 m2
Bassenghåndkle
Nei

Avslapping

Spa
Nei

Sport

Treningsrom
Nei

Barn og ungdom

Barneseng
Ja
Barnestol i leilighetene
Ja
Lekeplass
Ja

Tilgjengelighet

Bygninger
2
Antall etasjer i den laveste bygningen
1
Antall etasjer i den høyeste bygningen
3
Heis
Nei
Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
Nei
Rampe til resepsjonen
Ja
Soveromsdør (bredde)
90 cm
Baderomsdør (bredde)
90 cm

Vår service: Døgnet rundt i TUI-appen

  • Gjelder fra 2024-05-12 til 2024-10-21

I TUI-appen, kan du kontakte guidene våre døgnet rundt, via mobilen. Last ned TUI-appen kostnadsfritt til din smarttelefon eller nettbrett.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det måtte passe deg. Under "spør guidene" i appen, og myTUI på tui.no, kan du sende beskjeder og få raskt svar, både før og i løpet av ferien din. Du trenger bare å laste ned TUI-appen og aktivere den med mobilnummeret og e-postadressen du oppga da du bestilte reisen, i tillegg til ditt bestillingsnummer. I appen finner du også aktuell informasjon om ditt fly, hotell, reisemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs utflukter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guidene hver dag, døgnet rundt

  • "Spør guidene" finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no.
  • Tjenesten er tilgjengelig med en gang du har bestilt reisen.
  • Før avreise svarer vi deg i løpet av et døgn, og når du er på ferie svarer vi så fort vi kan, vanligvis i løpet av 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, hvis det haster, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du ankommer reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på SMS før du reiser.

Service på flyplassen

Har du bestilt busstransfer vil du i TUI-appen motta informasjon om bussens nummer og hvor den står parkert. I tillegg finnes TUIs engelsktalende guideteam på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.

Komme til hotellet

Flytid

Flytiden varierer avhenger av hvilken dato og flyløsning du velger.

Ca. 4 t 15 min direkte fra Oslo/Gardermoen.

Transfertid

Det tar ca. 45 min fra flyplassen til Agia Marina. Bestill transferbuss eller privat transport med taxi eller minibuss. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige.
Her kan du lese mer om transfer »

Avstand

Transferbuss
250 m
Bussholdeplass
50 m
Shopping
50 m
Minimarked
20 m
Sentrum
1.5 km
Minibank
200 m

Strand

Bad/strand (korteste avstand)
200 m
Bad/strand (maks avstand)
250 m
Type strand
Sandstrand, Steinstrand

Kundevurderinger

TUIs kundevurderinger

8.3 av 10

230 Kundevurderinger
  • Rengjøring
    8.4 av 10
  • Maten
    7.4 av 10
  • Bassenget
    8.3 av 10
  • Hotellservice
    8.8 av 10
  • Rom
    7.7 av 10

Sist oppdatert: 01.11.2023

Kundevurderinger

  • 9 av 10
Bra hotell til å være 2 stjerners

Bra hotell

  • 9 av 10
Stille og rolig. Beliggenhet. Hyggelig personale. Flott uteområde.

Meget hyggelig hotell

  • 10 av 10
Meget hyggelig hotellbetjening (familie-eid), godt humør, velvillig og service-innstilt til det ytterste. Skapte en svært hyggelig atmosfære. Svært hyggelig bassengområde med enkel poolbar, sosialt miljø. Ga definitivt lyst til å bestille dette flere ganger.

Apelia - en lite, men personlig hotell med fine mennesker som jobber der

  • 9 av 10
lite personlig hotell der de har tid til deg. 2 vaskedamer med stort smil og godt humør.
pratet så vidt med resepsjoninsten da jeg oppholdte meg på stranden og ikke på hotellet :)
Men et vennlig smil og takk for besøket da jeg dro :)

Fint hotell, ikke så bra service

  • 10 av 10
Det var veldig fint! Badet var bedre enn mange andre jeg har sett på reiser til samme område! Aircondition var veldig dyrt! Og hun som drev hotellet var ikke spesielt imøtekkommende ved spørsmål, direkte frekk. Og det observerte vi hun var med andre gjester og ved bassengområdet. Men ellers likte vi oss godt og vi hadde ikke så mye med henne å gjøre! Likte godt lokasjonen også!

Jeg har aldri før vært med på værre kundebehandling. Forberedelsen til en sydentur skal være kjekk og forventningsfull. Forberedelsen til denne turen har bestått av frustrasjon og stress. Jeg har blitt møtt av kundeoperatører som lover og lyger, og skylder på "dynamiske priser" som tydeligvis endrer seg med opptil 5000 kr på en halvtime. Ikke bare en gang, men opptil flere ganger. Vi har også blitt møtt med "nye" regler som bare "plutselig" har kommet i mellomtiden som da gjør at noe som var blitt sagt skal kunne ordnes ikke kan gjøres lengre. Og det bare en uke før avreise. Og så er bare svaret fra Tui hver gang: "Beklager, sånn er det bare!"..🤷🏼‍♀️. Absolutt INGEN forsøk på å samarbeide med kunden. Vi var 6 stykker som reiste sammen, og hadde utflukt(er) planlagt. Dette ble pågrunn av denne opplevelsen IKKE booket via Tui. Men sant skal sies, hotellet og folkene der har vært helt fantastiske og imøtekommende. De gjør sitt ytterste for at man skal føle seg velkommen, ha det bra og bare kunne nyte ferien. Så kudos til Apelia. Jeg har som sagt ALDRI opplevd lignende, og vi har reist veldig mye charter. Prikken over i’en kommer når vi skal hjem. Buss 61 som skal frakte oss og andre betalende Tui passasjerer til flyplassen er en Mini-buss som er altfor liten. Og bussjåføren stakkars, han burde sikkert vært pensjonert. Vi blir stående på siste henteplass i over 30 minutter fordi minibussen er full, og det rett og slett ikke er plass til all bagasjen! 😡. Etter at sjåføren har slitt kofferter inn i minibussen står vi fortsatt i ro.. Det ender med at sjåføren må ta ut 2 passasjerer og koffertene deres, og så må de "haike" med en annen forbikjørende buss som også skal til flyplassen. Så det skal MYE til for at vi velger TUI når vi skal ut å reise igjen. En så negativ kundebehandling har også blitt lagt merke til. Familie, venner og kollegaer blir naturligvis inkludert i frustrasjonen og de tar selvsagt dette med i sine reiseplanlegginger da de ikke ønsker å havne i en liknende situasjon.

  • 8 av 10
Et koselig og utrolig hjemmekoselig hotell. De ansatte/eierene bryr seg og er behjelpelig. Man føler seg godt ivaretatt.

Styr unna Tui hvis du ønsker god kundeservice

  • 10 av 10
Fantastiske folk. Ok hotell med grei plassering.

Kundevurderinger

  • 8 av 10
Enkel standard. Bildene hos TUI gir feilaktig godt inntrykk (vi bodde på rom 101) Hyggelig personale og greit bassengområde

Kretatir

  • 4 av 10
Fin beliggenhet,lite basseng,skiftet håndklær hver 3. dag.

Ferie

  • 6 av 10
Dyr avgift for AC. Mange kriterier for å kunne benytte bassenget.

Kundevurderinger

  • av 10
  • Anonym