Apelia
- Agia Marina, Kreta, Hellas
Om hotellet
- WiFi
Leiligheter med rolig og sentral beliggenhet
Leiligheter Apelia i Agia Marina har en rolig beliggenhet, men samtidig nær det meste som stedet tilbyr. Det er gåavstand til hovedgatens barer, restauranter og shopping. Nærmeste supermarked ligger rett utenfor hotellet.
Her trives par og familier som søker et lite leilighetshotell med fin beliggenhet. Hotellet har kun 27 leiligheter.
Bassengområdet
Apelias bassengområde med bar og separat barnebasseng er et bra alternativ til stranden.
- Antall leiligheter : 27
Kort om hotellet
- Bad/strand
- 200 m - 250 m
- Utendørsbasseng/Barnebasseng
- Ja/Ja
- Sentrum/Shopping
- 1.5 km/50 m
- Restaurant/Bar
- Nei/Ja
- Transfertid
- ca. 45 min
Gjennomsnittstemperatur i Agia Marina
Adresse og telefon
- Adresse
- Agia Marina Nea Kydonias, 731 00 Chania, Crete, Greece
- Telefon
- +30 -28210 604 10 / 697 291 05 47
Viktig informasjon
Minisafe ca. 200,-/opphold.
Hotellområde med lokaltrafikk.
I 2-roms leilighetene er luftkondisjoneringen i oppholdsrommet. Hvis døren til soverommet er lukket, kan det derfor være vanskelig å kjøle ned soverommet.
- Resepsjonen er åpen dagtid
- Ja
- Offisiell klassifisering
- ***
- Bygget
- 1996
- Sist oppusset
- 2012
- Antall leiligheter
- 27
- Strømstyrke
- 220
- Område
- Hotellområde
- Trafikk
- Lokaltrafikk
Internett
- WiFi på hele hotellet (inkl. leilighetene) uten kostnad
- WiFi
- Ja
- WiFi i fellesområdene uten kostnad
- Ja
- WiFi i rommene/leilighetene uten kostnad
- Ja
Aksepterte kort
- MasterCard
- Ja
- Visa
- Ja
Leilighetene
- WiFi
- Ja
- 1-roms
- 25 m2
- 2-roms
- 40 m2
- Minisafe mot kostnad
- Ja
- Luftkondisjonering mot kostnad
- Ja
- Kjøleskap
- Ja
- Rengjøring
- 4 dager per uke
- Hårføner
- Ja
- Vannkoker
- Ja
- Kaffetrakter
- Ja
- Tv
- Ja
- Dusj/wc
- Ja
- Kjøkken
- Ja
- Type kjøkken
- Minikjøkken
- Elektrisk komfyr
- Ja
Senger
- Dobbeltseng
- 160x190 cm
- Enkeltseng
- 90x190 cm
- Sovesofa
- 90x180 cm
- Dobbeltseng
- Ja
- Enkeltseng
- Ja
Mat og drikke
- Bufférestauranter
- 0
- Restaurant
- Nei
- Bar
- Ja
- Barer
- 1
- Bassengbar
- Ja
Avstand
- Transferbuss
- 250 m
- Bussholdeplass
- 50 m
- Shopping
- 50 m
- Minimarked
- 20 m
- Sentrum
- 1.5 km
- Minibank
- 200 m
Strand
- Bad/strand (korteste avstand)
- 200 m
- Bad/strand (maks avstand)
- 250 m
- Type strand
- Sandstrand, Steinstrand
Basseng
- Utendørsbasseng
- Ja
- Barnebasseng
- Ja
- Separat barnebasseng
- Ja
- Dybde i barnebasseng
- 50 cm
- Basseng
- Ja
- Ferskvannsbasseng
- Ja
- Lengde
- 15 m
- Bredde
- 7 m
- Størrelse
- 105 m2
- Bassenghåndkle
- Nei
Avslapping
- Spa
- Nei
Sport
- Treningsrom
- Nei
Barn og ungdom
- Barneseng
- Ja
- Barnestol i leilighetene
- Ja
- Lekeplass
- Ja
Tilgjengelighet
- Bygninger
- 2
- Antall etasjer i den laveste bygningen
- 1
- Antall etasjer i den høyeste bygningen
- 3
- Heis
- Nei
- Hotellområdet er egnet for rullestolbrukere
- Nei
- Rampe til resepsjonen
- Ja
- Soveromsdør (bredde)
- 90 cm
- Baderomsdør (bredde)
- 90 cm
Vår service: Døgnet rundt i TUI-appen
- Gjelder fra 2024-05-12 til 2024-10-21
I TUI-appen, kan du kontakte guidene våre døgnet rundt, via mobilen. Last ned TUI-appen kostnadsfritt til din smarttelefon eller nettbrett.
Guideservice via TUI-appen
TUI-appen er den enkleste måten å komme i kontakt med TUIs guider på, når det måtte passe deg. Under "spør guidene" i appen, og myTUI på tui.no, kan du sende beskjeder og få raskt svar, både før og i løpet av ferien din. Du trenger bare å laste ned TUI-appen og aktivere den med mobilnummeret og e-postadressen du oppga da du bestilte reisen, i tillegg til ditt bestillingsnummer. I appen finner du også aktuell informasjon om ditt fly, hotell, reisemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs utflukter og aktiviteter.
Du kan nå TUI-guidene hver dag, døgnet rundt
- "Spør guidene" finner du både i TUI-appen og under myTUI på tui.no.
- Tjenesten er tilgjengelig med en gang du har bestilt reisen.
- Før avreise svarer vi deg i løpet av et døgn, og når du er på ferie svarer vi så fort vi kan, vanligvis i løpet av 30 minutter.
- Døgnet rundt kan du også, hvis det haster, nå guidene på telefon. Nummeret finner du i TUI-appen fra et døgn før du ankommer reisemålet. Har du ikke lastet ned TUI-appen får du nummeret på SMS før du reiser.
Service på flyplassen
Har du bestilt busstransfer vil du i TUI-appen motta informasjon om bussens nummer og hvor den står parkert. I tillegg finnes TUIs engelsktalende guideteam på flyplassen. Har du bestilt taxitransfer møter sjåføren deg på flyplassen.
Komme til hotellet
Flytid
Flytiden varierer avhenger av hvilken dato og flyløsning du velger.
Ca. 4 t 15 min direkte fra Oslo/Gardermoen.
Transfertid
Det tar ca. 45 min fra flyplassen til Agia Marina. Bestill transferbuss eller privat transport med taxi eller minibuss. Når du bestiller vil du se alternativene som er tilgjengelige.
Her kan du lese mer om transfer »
Avstand
- Transferbuss
- 250 m
- Bussholdeplass
- 50 m
- Shopping
- 50 m
- Minimarked
- 20 m
- Sentrum
- 1.5 km
- Minibank
- 200 m
Strand
- Bad/strand (korteste avstand)
- 200 m
- Bad/strand (maks avstand)
- 250 m
- Type strand
- Sandstrand, Steinstrand
Kundevurderinger
Kundevurderinger
- 13.10.2023
Bra hotell
- 08.10.2023
Meget hyggelig hotell
- 24.09.2023
Apelia - en lite, men personlig hotell med fine mennesker som jobber der
- 17.09.2023
pratet så vidt med resepsjoninsten da jeg oppholdte meg på stranden og ikke på hotellet :)
Men et vennlig smil og takk for besøket da jeg dro :)
Fint hotell, ikke så bra service
- 16.09.2023
Jeg har aldri før vært med på værre kundebehandling. Forberedelsen til en sydentur skal være kjekk og forventningsfull. Forberedelsen til denne turen har bestått av frustrasjon og stress. Jeg har blitt møtt av kundeoperatører som lover og lyger, og skylder på "dynamiske priser" som tydeligvis endrer seg med opptil 5000 kr på en halvtime. Ikke bare en gang, men opptil flere ganger. Vi har også blitt møtt med "nye" regler som bare "plutselig" har kommet i mellomtiden som da gjør at noe som var blitt sagt skal kunne ordnes ikke kan gjøres lengre. Og det bare en uke før avreise. Og så er bare svaret fra Tui hver gang: "Beklager, sånn er det bare!"..🤷🏼♀️. Absolutt INGEN forsøk på å samarbeide med kunden. Vi var 6 stykker som reiste sammen, og hadde utflukt(er) planlagt. Dette ble pågrunn av denne opplevelsen IKKE booket via Tui. Men sant skal sies, hotellet og folkene der har vært helt fantastiske og imøtekommende. De gjør sitt ytterste for at man skal føle seg velkommen, ha det bra og bare kunne nyte ferien. Så kudos til Apelia. Jeg har som sagt ALDRI opplevd lignende, og vi har reist veldig mye charter. Prikken over i’en kommer når vi skal hjem. Buss 61 som skal frakte oss og andre betalende Tui passasjerer til flyplassen er en Mini-buss som er altfor liten. Og bussjåføren stakkars, han burde sikkert vært pensjonert. Vi blir stående på siste henteplass i over 30 minutter fordi minibussen er full, og det rett og slett ikke er plass til all bagasjen! 😡. Etter at sjåføren har slitt kofferter inn i minibussen står vi fortsatt i ro.. Det ender med at sjåføren må ta ut 2 passasjerer og koffertene deres, og så må de "haike" med en annen forbikjørende buss som også skal til flyplassen. Så det skal MYE til for at vi velger TUI når vi skal ut å reise igjen. En så negativ kundebehandling har også blitt lagt merke til. Familie, venner og kollegaer blir naturligvis inkludert i frustrasjonen og de tar selvsagt dette med i sine reiseplanlegginger da de ikke ønsker å havne i en liknende situasjon.
- 03.09.2023
Styr unna Tui hvis du ønsker god kundeservice
- 27.08.2023
Kundevurderinger
- 13.08.2023
Kretatir
- 13.08.2023
Ferie
- 03.08.2023