Star Tour reiselederservice

Guide Online

Det er lett å få kontakt med guidene

Når du reiser med TUI er det alltid lett å komme i kontakt med guidene. Både før og i ferien. Det enkleste er å bruke TUI-appen som du laster ned gratis på smarttelefonen din.

Guidene svarer på spørsmålene dine via appen, e-post, sms eller telefon – velg det som passer deg best! Tjenesten koster ingen ting utover din egen operatørs ordinære takster.


Slik fungerer det:

Før ferien:

Cirka 2 uker før avreise åpnes funksjonen ”Spør guidene” i TUI-appen samtidig som du får et velkomstbrev med e-post fra guidene. Deretter er du velkommen til å stille spørsmål via appen eller e-post om klima, shopping, strender, restauranttips, severdigheter eller informasjon om utflukter – alle spørsmål er velkomne. Guidene svarer deg innen 24 timer.

 

I ferien: 
Når du lander får du en SMS fra oss og du kan deretter kontakte oss via TUI-appen, SMS eller e-post mellom kl. 8–20 hver dag. 

Via appen og sms vil du motta tips og informasjon. Vil du spørre om noe eller bestille en utflukt, sender du bare en kort melding. Vi svarer via sms eller mail innen en time (alle dager mellom kl. 8–20),  og på spørsmål via appen innen 30 minutter innen en time alle dager kl 8-20, eller dagen etter.

På reisemålet får du også nummeret til vår servicetelefon som er åpen hele døgnet. Dit er du velkommen til å ringe tips eller hjelp hver dag mellom kl. 8–20. Det finnes også en vakttelefon du kan benytte ved ulykker eller lignende utenom disse tidene. 

 

Vær oppmerksom på at disse tjenestene ikke gjelder dersom du har bestilt en uspesifisert reise, cruise og noen spesialbestillinger.



Reiselederens og våre representanters ansvar

Ansvaret er begrenset. Blir du bestjålet eller kommer ut for en ulykke, vil vi presisere at TUI ikke har ansvar for å dekke økonomisk tap, organisere redningsaksjoner eller stå for behandling av fysiske skader.

Slike situasjoner skal håndteres av forsikringsselskapene og deres alarmsentraler og i henhold til den forsikringen du har kjøpt. Forsikringsselskapene og deres alarmsentraler skal yte øyeblikkelig økonomisk hjelp, skaffe til veie sykehusbehandling og stå for organisering av hjemtransport.

TUIs reiseledere og samarbeidspartnere har i denne sammenhengen kun en rolle som formidler. Det er derfor meget viktig at du har en fullgod forsikring. TUIs reiseledere er generelt godt forberedt for de fleste situasjoner de skal hanskes med i et fremmed land. De er gjort kjent med grunnleggende førstehjelp, men de har ingen forutsetninger for å være ansvarlige i dramatiske situasjoner som ran eller ulykke hvor profesjonell håndtering er påkrevd.

Hverken reiselederne eller våre lokale samarbeidspartnere kan overprøve politiets, helsevesenets eller lokale myndigheters beslutninger. Det er ditt forsikringsselskap som skal skaffe til veie de nødvendige ressurser for å sikre en så forsvarlig håndtering av situasjonen som det overhodet er mulig i vedkommende land.